Vinterskor

publicerat i Barn shopping
Edvin måste ha vinterskor och jag tänkte åka och mäta hans fötter nu i veckan. Har försökt mäta hemma men har bara vanligt måttband men jag tror han har mellan 19-21. Om hans fot passar för Kavat så tänkte jag dessa. Defender heter modellen. Har ett par sådana efter Alvin i stl 21 som är utlånade men jag ska först kolla om Edvin ska ha den storleken. Alvins fötter är ganska smala så jag tycker inte Kavat har suttit så bra på honom förutom sommar sandalerna. Annars är det bra skor tycker jag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, det börjar bli dags nu när de snart går ju :) Vi mättes Colins fot i en butik och den var 12,1 cm lång så storlek 21 blir perfekt. Lite växtmån! Hon sa att Kavat är rätt breda, och det passar nog Colin bra i så fall.



Skönt om Edvin kan ha Alvins gamla skor ju. De slits inte mkt i den åldern precis. Men det är nog bra att låta någon i en skoaffär mäta så man får exakt rätt mått. Därefter går det ju faktiskt att beställa på nätet annars :)



KRAM

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Jag har också varit på skojakt. Igår vann jag två auktioner på tradera, ett par kavat som ovan och ett par som det inte stod något märke på. Jag har testat massor av skor på Theo och han för tjocka fötter för alla:) Hade tänkt slippa köpa jätte dyra skor, eftersom han inte ens går ännu. Men nu fick det bli ett par kavat iaf, just för att jag vet att de är lite bredare än vanliga skor. Hoppas ni hittar några som passar. Kram

3:e kommentar, skriven , av Nina:

Söta! Kavat är så bra på små fötter =) Kram

4:e kommentar, skriven , av Petra:

Du har en award att hämta hos mig:)

5:e kommentar, skriven , av sofie - jävligt asgravid ;-):

Åh såna där skor är svindyra men jäkligt bra... ;-/



Haha jag förstår att det inte är lätt att få ha granen i fred med små vilda småprinsar omkring sig! ;-) Men vad gör man inte för att ge barnen lite tradition och julstämning.. ;)



Kramar!!

6:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Hehe, tack :) Inte lätt att fånga en vild kille på bild, särskilt inte med den dåliga kameran på iPhonen!



KRAM

7:e kommentar, skriven , av Ms. Kidelin:

Vi har alltid kört på Kavat förut men så testade vi Ecco gore tex för skojs skull och fastnade direkt. De känns mycket nättare tycker jag och de gillas skarpt.

8:e kommentar, skriven , av Erika:

just ja! jag har ju ett par i strl 20 så snart MÅSTE vi se till att ses :-) jobbar helgen men vi får höras om helgen



kram

Kommentera inlägget här :