1 September

publicerat i Studier

Idag var det första dagen i Västerås och min grupp. Först hade vi upprop igen för alla grupper som ska läsa i Västerås och då hamnade jag brevid en tjej som också ska läsa i samma grupp som mig. Var skönt att ha någon att prata med under dagen. Sen gick vi vidare till salen där vi träffade vi gruppansvarige lärare som berättade mer om kursen och vi fick vår studiehandledning där allt vi ska göra står. Redan på torsdag ska vi ha läst 3 kapitel i en bok. Sen var det inte lite böcker vi skulle köpa och nu gäller det bara att få tag i dem. Finns ju såklart att köpa nytt men jag har hittat en tjej som jag ska träffa imorgon på stan som säljer fyra av böckerna till mig. För bara 100kr/st. Sen var det någon som var helt ny för i år så den måste jag beställa. Vår första tentamen är den 21/9, om ca 3 veckor sen har vi mindre uppgifter inför varje träff också.. Så jag har lite att göra :) Men det känns nog som det är extra mycket nu i början innan man kommer in i det.

Jag ska läsa till lärare för tidiga åldrar, såg att det var någon som undrade :) Men nu läser alla som ska läsa till lärare oavsett inriktning samma kurs första terminen.

Kommentera inlägget här :