Krock

publicerat i Vardag

Idag har jag varit på halkkörning halva dagen. Emma passade Alvin och det hade gått bra, han brukar sköta sig bra när han har barnvakt :) Åter till halkan då. Vi såg en film som jag tyckte var lite läskig. Dom visade en krock i 50,70,90km /tim när man krockade rakt in i ett träd/lyktstolpe. Jag trodde inte att trädet kom så långt in i bilen på bara 50km och då ska vi inte tala om 70,90.. Undra om man verkligen överlever 90..Visst beror det på många orsaker men ändå. Jag kommer/skulle inte ha mitt barn fram i bilen!! Visst förstår att det är smidigt om man kanske kör ensam och vill hålla koll på barnet men samtidigt kan det störa körningen + att de sitter säkrast höger bak!

Men det var roligt att få sladd i alla fall! Svårt att veta hur man ska göra,man hinner inte direkt tänka. Nu är det avklarat!

Kommentera inlägget här :