Macarons?

publicerat i Vardag

Franska Macarons

Bild från recept.nu.

Någon som gjort macarons någon gång? Jag har varken bakat eller ätit så jag vet inte ens om det är gott. Men dom ser så söta och goda ut! Någon kanske vet vart man köper mandelmjöl?

.

Tisdag idag och jag är hemma för att ha en "inläsningsdag". Matematik och Fysik nästa vecka så nu läser jag små barns matematik. Edvin är hemma idag så det har inte blivit så mycket gjort. Han är inte sjuk men det går ögoninflammation på dagis och dom tyckte han var lite rinning igår. Han var någon dag i helgen men inte speciellt mycket och varken igår eller idag har jag sett något. Ögonen brukar ju annars vara helt ihop kletade när dom vaknar. Jaja imorgon kan han nog gå i varje fall för då måste jag jobba också. Nu måste jag åka och köpa små lappar man kan sätta i böckerna där jag tycker det står något viktigt eller intressant.

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Stina:

Mandelmjöl tror jag står i affärerna vid mjölet, el kanske vid de glutenfria?

Har aldrig smakat men de ser goda ut, klycka till =)

2:a kommentar, skriven , av mini:

Jag köpte på lchfbutiken.se fast man man ju mala själv också om man vill. Jag har gjort både med italiensk maräng där man kokar sockerlag och enligt Leila Lindholms recept. Har dock bara lyckats med mina macarons när jag gjort med sockerlagen. Så söta bakverk!

3:e kommentar, skriven , av Anna:

De är jätte goda men jag har aldrig bakat.. ska ge mig på det snart :)

4:e kommentar, skriven , av Sara med viggo:

Heej! Hoppas allt är bra med er! Minns inte om jag frågade hur det har gått med blodprovet på Edvin? Har ni varit där och tagit det?Vi har nyss varit och tagit ännu fler på viggo..Vill veta om det är gluten eller vad det är för ngt för nu helt plötsligt har han gått upp mer på en vecka en han gjort senaste månaderna. lustigt det där..Hoppas all blir bra iaf!

5:e kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Hej!

Hur är läget med er?

Jag vill så gärna smaka sådana, kanske tom baka :-)



Kramar Anna

6:e kommentar, skriven , av Nina:

Jag har aldrig bakat, men gillar att äta dom ; ) Lakrits och citron är favoriterna =) Men dom är ganska sötsliskiga i smaken...



Kram!

7:e kommentar, skriven , av Ms. Kidelin:

Jag har bakat själv några ggr. men nu var det längesedan. Det är lite pillrigt och tar lite tid vilket det inte finns så mycket av här nu. Dock är ju Ladurées bäst! Tänk på att låta marängen stå ett tag innan du gräddar dem, då spricker de inte lika lätt.

Kommentera inlägget här :