Snön börjar försvinna

publicerat i Vardag
Godkväll!

Gud så trött jag var i fredags, roligt att jobba men inte helt lätt heller med heltidsstudier och småbarn men någon dag då och då går nog bra. Hann dock inte med att läsa förra veckan så nu har jag lite mer denna vecka. Men har precis skickat in en av uppgifterna för denna vecka. I lördags var vi hos min faster som fyllde 27år, trevligt var det och dom ska snart få sitt tredje barn. Spännande, jag gissar på en pojke fast det gör jag typ jämt. Tycker många får just pojkar :-) Sen fick vi lite besök av Andreas pappa och Agneta. I söndags var jag ute och sprang på morgonen sen började vi rensa här hemma så nu är alla kläder i ute i allrummet istället för i vårt sovrum för nu i helgen ska Andreas börja bygga vår gaderob. Längtar tills den är klar!! Världens kaos just nu. Städade även barnens rum så nu är det rent och fint.
.
Idag har jag varit i E-tuna på förmiddagen för en lektion i matematikdidaktik. Mycket intressant och roligt. Jag är inte speciellt bra på matematik men för små barn är det roligt och intressant. Det är ju väldigt viktigt och barn har ganska svårt för matte och med nya läroplaner kommer det även tydligare mål för förskolan att dom också ska arbeta med matematik med barnen. Bra! Alvins förskola har faktiskt mattevecka nu och förra veckan hade som språkvecka.
Hittade Alvins gamla fotocollage som han hade på sitt första dagis när han var 1år. Så liten han var! Har inga nya bilder så det får bli gamla :-)
.
Visst är det härligt att snön börjar försvinna lite! Hinner säkert komma ny men våren är på väg!! Nu ska jag fortsätta plugga lite innan jag ska se nya förlossningserien på 4an som är från Västerås BB.

Kommentera inlägget här :