Dag 2, Mina älskade barn.

publicerat i 31 dagar
Mina barn
.

Oj oj detta kan bli långt. Ska försöka göra det lite kortare.
För lite mer än 3,5 år sedan föddes Alvin. Den 24 juli 2007. Han var en väldigt glad bebis och älskade att åka vagn. Inga problem att gå långa promenader och ta en sväng på stan. Han var även med i skolan då och då eftersom jag läste sista året på gymnasiet på distans. På min student var även lilla Alvin med, ca 10 månader och har nyligen lärt sig gå. Idag är han en bestämd, glad, livlig och påhittig kille. Han älskar att spela innebandy, fotboll och hjälper gärna till överallt lite för mycket ibland ;-) Men han har även sina andra sidor då trotset kommer fram. Han kan få sina utbrott. Morgontrött har han också helt plötsligt blivit.
.
Edvin föddes den 5 januari 2010. Lite mer än ett år sedan nu och han fick en liten tuff start med RS-virus och magproblem som höll i sig ett bra tag. Han var väldigt skrikig och lite mer krävande bebis än vad Alvin var. Men idag är han väldigt glad liten kille och börjar bli mer med här hemma. Igår så kom han med skräp och gick med bestämda steg för att slänga i soptunnan som han också lyckades med. Hans nya grej är att klättra upp i Alvin säng och ta ner hans saker från en tavellist. Det är tydligen väldigt roligt :-) Han kan sova tre timmar mitt på dagen så det är nästan mer än vad han sov vid några månaders ålder. Tar väl igen det! Han äter bättre nu och vi har provat med lite mjölk i maten och det verkar gå bra dock inga mängder. Han äter 1 gång per natt men de 3 senaste nätterna har han ätit vid halv elva sen har han sovit hela natten i sin säng. Edvin är väldigt lätt sövd på kvällarna vilket Alvin inte var vid samma ålder.
.
Vi älskar våra barn lika mycket och det är så roligt att följa dom i deras utveckling. Roligt att se hur olika deras personligheter är även om en del är lika. Skulle aldrig vilja byta mitt liv mot något.
Gammal bild.
Älskar er!

Kommentera inlägget här :