Sommar

publicerat i Vardag
Vilket härligt väder vi har! Hoppas det är så här varmt hela sommaren :-) Önska kan man alltid. Skönt med en lång ledig helg! Jag jobbade i lördags men annars har vi alla varit lediga sedan i onsdags. Men idag är det tillbaks till jobb/skola. Har sista veckan i skolan nu så idag ska jag dit några timmar. Snart åker vi till grekland också! På torsdag har barnen musikal på deras förskola så igår gjorde jag en hästsvans till Alvin. Han ska vara häst och Edvin ska vara kyckling. Letade som en tok efter gula byxor men det fick bli ett par leggings, var det enda som fanns i gult.
Alvin klippte sig i söndags och det tog tid denna gång då han hade fått ganska långt hår och tjockt har han med. Skönt att vara lite kort klippt nu i värmen.
.
Nu är vår övervåning nästan klar en list som fattas och ikväll ska Andreas sätta upp en ny barngrind. Så skönt att den är klar för då närmar det sig med köksrenoveringen! Sen ska vi sätta upp skjutdörrar till vår gaderob i sovrummet men det får bli ett litet senare projekt och lite nya möbler som fattas. Men det får nog vänta ännu längre för undervåningen behöver också nya möbler. Som ett stort matbord och ny soffa! Vi satt och planerade lite igår och det lutar åt ett vitt Ädelkök från Ikea sen en svart bänkskiva.. Vi kommer i stort sätt bara ha underskåp för att det ska bli mer luftigt sen tycker jag det är snyggt..
..
Nu måste jag väcka sömntutan Edvin. Han passar på den dagen vi inte är lediga :-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra:

Stora pojkarna ser ut nu:)kram

Kommentera inlägget här :