Ny vardag

publicerat i Om mig
Hallå!
Lite dåligt med uppdatering här men tiden försvinner känns det som. I helgen har Andreas tapetserat hallen uppe så den blir förhoppningsvis klar i helgen kanske. Då ska vi inreda där sen! Kul! Edvins rum är i princip klart, måste köpa några ramar och sådär. Ska visa bilder sen. Vill hitta en hissgardin också men vi har så konstiga mått på fönstren.
.
Igår började jag skolan igen! Känns lite konstigt att vara tillbaka men känner att jag nog kommer igång rätt snabbt. Sitter nu och läser en bok och antecknar samtidigt. Hoppas jag hinner igenom nästan hela boken idag. Är en del som ska läsas de kommande veckorna. Nästa vecka blir det fler dagar i skolan så det blir det kanske någon längre dag för barnen annars försöker vi hämta dom senast 16 men det är lite svårt då Andreas egentligen slutar tidigast 17 och jag är i Västerås med bussen kl 17 när jag slutar 16 i E-tuna. Igår hämtade jag dom i alla fall vid tre efter mellis. Lite smått stressande att försöka lösa det så dom inte behöver gå så långa dagar men om några veckor är Edvin lite mer van. Har ändå tur att jag inte är i skolan varje dag utan läser hemma en del också!
.
Dagis går bra för Edvin, lite ledsen till och från men mycket tror jag beror på att han sover kortare där och inte äter så mycket. Hemma vill han mest ha gröt men det är bra om han lär sig äta lite mer mat på dagis då kanske han börjar med det hemma också. Alvin hade blivit jätte ledsen igår och skrikit efter oss när han såg att Edvin var ledsen. Imorse tyckte han att Edvin skulle vara hemma :-) Edvin var inte ledsen igår när Andreas lämnade dom men idag när jag lämnade då kom det lite tårar.
Nej nu ska jag fortsätta läsa!

Just det, denna vecka har jag tränat och anmält mig till Triathlon den 9 Maj tillsammans med Moa. Vi ska simma 10 minuter, cykla 30 minuter och sedan jogga 20 minuter. Om jag fortsätter träna nu så ska det nog inte vara några problem. Ska börja springa igen bara snön försvinner, här finns det i alla fall inga rödljus som stoppar hela tiden.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av madde:

Det verkar ju gå bra för er nu med renovering, skola & dagis :D Och bättre kommer det gå när ni kommer in i rutinerna.



Visst är det skönt att träna?! Känns som om man får mycket mer energi. Kul med triathlon, men tror aldrig jag skulle våga!



KRAM

2:a kommentar, skriven , av Petra:

Inge kul när de små blir ledsna på dagis:(usch för den dagen!skönt att börja träna,själv ska jag börja ta kvällspromenader med stavar haha töntigt va?kram

3:e kommentar, skriven , av ♥ Erika - Mamma till två små ♥:

låter spännande med Triathlon, kul med ett mål! :-)



kraam

Kommentera inlägget här :