Molo ytterkläder

publicerat i Barn shopping
Funderar kanske på att testa skaljackor från Molo nu till våren. Förut har vi kört på Polarn och Pyret eller Everest. Tycker Molo har lite snyggare design! Funderar lite på storlekar bara. Köpte en flecceoverall till Edvin i stl 86 och den var inte så stor som jag trodde. Han är rätt liten så han kanske ska ha 86 i jacka/skaloverall. Om jag skulle köpa från PoP till Edvin så skulle jag max köpa stl 80. Han kan fortfarande ha sin vinteroverall bra, stl 74. Alvin har jag ingen aning om. Hans skaljacka från PoP i stl 98 är snart för liten så antingen 104 eller till och med 110 då han börjat ha de i en del tröjor. Han ska få plats med flecce under också..
Blir i så fall en grön eller en blå tror jag. Tror dom ska få samma färg på jackan. Andreas hatar när jag har samma kläder på dom ;-)
Någon som vet hur dessa jackor är i storleken?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Jätte fina! Hur ligger de i pris? Jag gillar ju stjärnor så molo har mycket jag skulle kunna tänka mej köpa:) Jätte fina färger och det är klart du ska passa på att syskonmatcha lite. Fast när edvin sen ska ärva alvins jacka så kanske du tröttnat på den färgen och då kanske du är glad om du hade två olika?:)

2:a kommentar, skriven , av Anna:

Dom är JÄTTE små i stl! Jag fick gå upp två stl. Min son har 86 i Molos fleecejackor men stl 92 i denna var för liten...

3:e kommentar, skriven , av Ms. Kidelin:

Har tyvärr ingen erfarenhet av Molos jackor, bara använt vinteroverall. Molos, mm. är lite roligare än PoP´s tycker jag som syns på var och varannat barn, inget illa menat men du förstår nog vad jag menar.

Alltid lika svårt att förutspå storlek tycker jag. Själv beställde jag en vinteroverall från Mini A Ture nu som kommer nästa höst och oj vilket huvudbry,

4:e kommentar, skriven , av Therese:

Kikade in på en sida som sålde molo och de hade en jätte fin rosa variant också. Fy va sugen jag blev på den! Men men... nu har jag köpt en pop jacka till Mira så nu får jag va nöjd med den. Synd att molo inte är lika vattentät...

Kommentera inlägget här :