Man ska inte ropa hej för snabbt

publicerat i Vardag
Nyss kräktes Edvin ner hela sin matstol och upp all den mat jag fick i honom.. Han som varit så pigg under dagen fast han sov väldigt länge. Undra vem som står näst på tur? Jag mådde lite illa men det kan bero på att jag torkade upp allt också. Andreas lovade att han skulle försöka sluta snart och handla hem några saker. Var inte så lätt att ta hand om ett kräkande barn samtidigt som man ska torka upp och skölja av märkte jag men nu sitter han i vagnen inne.
.
Alvin förstår inte alls varför han ska tvätta händerna så ofta, jag har inte magsjuka säger han och han skrek här hemma imorse för att han inte fick gå till dagis. "Du är en dum mamma"..
Vad är bra att ge vid magsjuka? Vätskersättning kan vara bra att ha hemma antar jag. Han dricker vatten men inte vällingen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Agnieszka-2barnsmorsan:

blåbärspure... såna där barnmatsburkar du vet som du blandar ut i vatten. Rostat bröd är bra, vitt då med lite lite smör bara....

2:a kommentar, skriven , av Elin - Mamma till Evangeline:

Du kan prova ge proviva med smak av blådär då den innehåller bra bakterier för magen. Det rådet fick jag när min flicka hade magsjuka. Ge inga mjölkprodukter. När han börjar bli bättre sen så kan du koka torsk med vitt ris och ge till honom eftersom det är vänligt för magen och bästa maten man kan äta efter magsjuka.

3:e kommentar, skriven , av Ms. Kidelin:

Uh, stackare. Hoppas att det snart ger med sig. Coca cola har jag hört ska vara ok men kanske inte till en så liten:)

4:e kommentar, skriven , av Malena:

Fy då! Hoppas att det inte smittar via bloggen!!



Hoppas att han blir bra snart och att ni andra slipper!

Du har helt rätt! Man måste slippa undan datorer och TV apparater emellanåt!



Kram!

Kommentera inlägget här :