Godkväll! Min dag blev inte riktig så bra ...

publicerat i Mat, recpept

Godkväll! Min dag blev inte riktig så bra som det var tänkt. Kände redan på väg till e-tuna att huvudvärken var på G. Trodde det berodde på att jag ej hann dricka morgon kaffe men vid 10 började det blir riktigt illa och vi hade ej någon rast mellan alla expriment. Vid lunch kunde jag bara ligga ner och var tvungen att springa in på toa för att kräkas. Sedan dess har huvudvärken hällt i sig, lite bättre nu men inte mycket. Höll knappt på att kunna köra hela vägen hem, kände på slutet att det nog inte är så smart att köra med migrän. Har inte migrän så ofta längre men nu smällde det till. Typiskt att Andreas är på möte hela kvällen men han hämtade iaf barnen och fixade middag till dom. Jag måste också äta snart känner jag, har inte kunnat gjort det än. Hoppas ni haft en bättre dag! Någon som har tips på bra migrän tabletter?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ♥ Erika - Mamma till två små ♥:

Din stackare! låter inte som någon höjdardag direkt :/ hoppas du är bättre nu! riktiga migräntabletter måste skrivas ut av läkare. kraam

2:a kommentar, skriven , av Stina:

jag har de receptfria Eeze, de funkar för mig. Lycka till!

3:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Hej Sandra!

Längesen vi "hördes" nu, jag har ju helt tappat farten vad det gäller både att läsa och att skriva själv... Men nu kikar jag in för att se hur det går med allt!



Fruktansvärt med migrän, min man brukar ta Zomig Nasal när han känner att det börjar komma och "mota Olle i grind". Har hört av andra att tablett Diklofenak 25 mg 2 st så fort man anar värken kan funka. Det är väl det som är det viktiga - att hindra det hemska anfallet. I värsta fall finns sprutor med Imigran att få på recept av läkare, de finns även i tablettform men det kan ju vara svårt attt få behålla något när man kräks. Hoppas det dröjer länge till nästa gång!



Hur går det med huset? Vi letar på... Hoppas hoppas hoppas :)



Kramar till dig!

4:e kommentar, skriven , av ♥ Erika - Mamma till två små ♥:

"småfolk" rusinaskarna är nog aningen "färskare" än dessa, men de här slank i bra de med i barnens magar ;-)



5:e kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Åh stackars dig,

hoppas det är bättre med dig nu!



kramar

6:e kommentar, skriven , av Petra Bloggar:

Nämen usch! Stackars dig :-(



Kramis

Kommentera inlägget här :