Vaknat

publicerat i Alvin&Edvin
Edvin tidigare idag när jag bäddade sängen, jag satte honom där och han blev helt till sig när jag lekte tittut med honom.
.

Vi har tvättstuga nu på kvällen och eftersom Andreas måste ut till huset, han är där nu så la vi i två maskiner innan han åkte. Tänkte att jag då kunde springa ner lite snabbt medans dom sover och hänga upp tvätten men såklart vaknade Edvin. Först fick han nappen, sedan nappen igen, sedan bajsade han, sen började han skrika med sin högsta stämma och blev helt plötsligt jätte täppt och snoret började rinna. Lite varm var han också men han ville inte ligga still så jag skippade att ta tempen. Han brukar inte bajsa på kvällarna/nätterna men han har varit jätte hård i magen några dagar, måste nog ringa bvc om det för nu blir han jätte ledsen när han ska bajsa.
.
Så han fick vara uppe med mig ett tag, vi sprang ner i tvättstugan och hängde upp en del tvätt. Sedan försökte jag natta om honom vilket tog lite tid, han somnade i vår säng. Han brukar inte sova i vår säng, kommer inte ens ihåg sist han sov mellan oss var i början någon gång. Så vi får se hur det går inatt, vet inte om jag vågar lyfta över honom. Brukar försöka få honom att somna om mellan oss om han vaknar tidigt på morgonen men det går nästan aldrig, han sover bäst i sin egen säng. Vilket är bra för jag kan inte sova så bra med honom eller Alvin mellan oss.
Nu är jag också trött, hoppas inte natten blir likadan inatt igen..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

En sån gladis! Härligt!



Hoppas att du får en god natts sömn!

Kram

2:a kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Nej fy, stackaren! Låter som att han kanske kan ha förstoppningsdiarré + en förkylning? Jag brukar ge Alice en burk katrinplommonpuré när hon är hård i magen, vilket hon är till och från. Funkar inte det har jag alltid en flaska Laktulos i kylskåpet, jag brukar ge 2,5 ml i en liten spruta. Om man sprutar in i mungipan, i kinden liksom, måste de svälja och kan inte spotta ut. Några tips och råd...



Hoppas verkligen lillen blir nöjd med att sova hos mamma & pappa och att storebror håller sig i sin säng!



Sov gott :)

3:e kommentar, skriven , av caroline:

sötnos.. nä jag har så ogröna fingrar man kan ha.. men jag försöker,. Ibland i varje fall.. tyvärr dör allt =) kram

4:e kommentar, skriven , av Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma:

härlig bild på glada killen :)

5:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Sandra, vi får tänka på varann, hungriga som vi är ;)



Japp, laktulos finns på Apoteket. Prata med personalen så får du rätt sort. De kan hävda att du inte ska ge det utan att prata med läkare först men det är ingen fara att använda då och då! Hittade förresten flaskan nu, det är en liten brun plastflaska, kanske 12-13 cm hög som det står "Laktulos Meda 670 mg/ml", flaskan rymmer 200 ml. Nu borde du hitta den utan att behöva fråga...



Hoppas att det funkar!

6:e kommentar, skriven , av Mia ☆:

Vilken liten sötis =) Hoppas natten gick bra och att ni fick lite sömn!

7:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Tack så mycket! Ja, stor skillnad blev det.

Hihi, vilken sötnos :)

8:e kommentar, skriven , av Fröken M:

Åh, det där underbara morgonhumöret !!! Sötnos !!

9:e kommentar, skriven , av Sofie:

Hej sandra, glömde ju fråga dig hur många fåglar det ska vara i tavlan men jag antar det är två "pojkfåglar" + mamma och pappan?

Ni är ju 4 i familjen nu=)

Kommentera inlägget här :