Jobbig natt

publicerat i Vardag
Usch vad jobbig natten har varit, när man inte får sova på nätterna glömmer man hur synd det är om Edvin och blir mest irriterad. Inte hans fel att han har ont men jag vill sova.. Snark. Fast nu när jag väl är uppe känns det bättre, just nu är Edvin ganska pigg och imorse kom det ett stort lass i blöjan så kanske lactulosen har hjälpt lite. Hoppas bara hans penicillin hjälper också för det är kåvepenin och det har aldrig hjälpt på mig någon gång, jag hade jämt öroninflammation som liten..
.
Alvin är hemma idag även om han kanske hade kunnat gå men han är lite förkyld fast dom sa igår att han är pigg som vanligt men tänkte det var bäst. Han blev jättearg på mig när han inte fick gå dit men nu jagar Edvin honom med gåstolen och båda skrattar! Nästa vecka är hans sista vecka på hans nuvarande förskola sedan börjar han ute i närheten av huset! Förresten så har plattsättaren börjat kakla!! Dock har vi haft lite problem med en kartong med kakel brics, plattsättaren ringde igår och sa att dom var helt deformerade och troligtvis legat fuktigt innan vi fick dem så Andreas ringde butiken där vi köpt dom och sa att imorgon(idag) måste vi ha en ny kartong. Dom har dem ju inte hemma men dom måste komma idag för annars blir allt försenat!
Nej nu måste jag gå, Alvin sätter på Edvin en apmask här..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Ja, visst är jag sjuksköterska, jobbar på akuten. POå vilken avdelning jobbar din svärmor?



Kollade på vår förpackning av Xylocain-gel, den är avsedd för "ändamålet", ha ha :)



Att Kåvepenin inte verkade på dig när du var liten kan ha sin förklaring i om du var öronbarn. Förr var läkarna väldigt frikostiga med antibiotika vid öroninflammationer, därav något som kallas "resistensutveckling" och som enkelt beskrivet innebär att bakterierna helt enkelt blev som immuna mot just kanske Kåvepenin, eller vilket antibiotika nu man blev behandlad med ofta. Idag är man betydligt mer restriktiv, det är bara små barn (under 1 år tror jag), och barn där trumhinnan gått hål (dvs det rinner vätska ur örat) som man rekommenderar behandling på. Undantagsfall finns säkert, men generellt är det så. Risken är att om man behandlar för mycket med antibiotika och en resistensutveckling sker, så kanske man inte kan behandla betydligt farligare infektioner som är livshotande. Så, nu fick du en hel föreläsning ;)



Krya på dig nu Edvin!!!

Kommentera inlägget här :