Hektisk dag!

publicerat i Huset
Oj oj vilken dag! Var tänkt att jag skulle städa köket i huset idag men hela köket har varit fullt av verktyg och massa annat som jag inte ville städa eftersom Andreas tycker jag städar bort hans saker jämt, så han inte hittar dem. Men han har inte hunnit tagit reda på det så jag bestämde mig tillslut för att åka ut efter jag lämnat Alvin på förskolan.
.
Rensade bland verktygen, bar ut massa brädor, la i massa isolering i sopsäckar, som jag sedan åkte till återbruket med, dammsög upp massa slipdamm och annat med vår nya grovdammsugare. Tur att Andreas köpte en sådan! Torkade av ett tjockt lager slipdamm från kylen och frysen, sen hela köket. Nu måste jag bara skura golven sen är köket färdigt för inflytt nu måste vi bara ta tag i röriga vardagsrummet. Men där måste jag ha hjälp för jag orkade knappt skjuta in överblivna kakelkartonger mot väggen. Tungt! När det var klart efter lunch åkte jag mot återbruket, sedan tog jag en hamburgare på vägen för att kika på tapeter. Är lite sent ute med det eftersom vi inte riktigt har vetat när det skulle vara dags för att tapetsera och vi har inte riktigt haft tid att kika. Åkte först till en butik där dom var väldigt veliga med leveransdag. Först kunde dom få hem på en dag, sen trodde hon kanske tisdag, sen måndag om jag hade tur. Åkte vidare till Öbergs där dom alltid är hjälpsamma, dom hade lite på lager och sedan skulle vi få hem resten redan imorgon men nu på kvällen ringde dom och hade fått hem allt! Bra service!
.

Vi valde tillslut en vit tapet till övervåningen som är svagt svagt skimrande. Vi har varit väldigt veliga med vad vi ska ha på väggarna. Först skulle vi måla väggarna vita men väggarna är rätt dåliga och vi har inte tid med mer förarbete, sen tänkte vi fondvägg i barnens sovrum men har inte hittat någon som känns 100% men nu känns valet utan fondvägg bra! Bara det att Andreas inte har sett dem, han hämtade bara upp dem. Han litar nog på mig, hoppas jag ;-)
.

Efter det var det bara att hämta upp Alvin som har sin sista dag på hans förskola idag! Dock ska vi dit nästa vecka för att lämna in nyckeln efter helgens städning, vår helg denna helg! Sen har eftermiddagens varit lång då Edvin somnade lite väl tidigt för sin eftermiddagsömn. Nu sover dom och jag ska kika på Idol! Imorgon måste jag betala Alvins dans, köpa något som han kan ha på fötterna och fixa lite här hemma.
Edvin tidigare i veckan, han hittade medicinsprutan någonstans som blev poppis! Han var väldigt duktig på att ta sitt pencillin på slutet! Verkade nästan tycka om det ;-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ann-Louise:

Oj du har fullt upp ser jag! Kul sen när allt är klart och jag är likadan, vill gärna städa mitt i. Hoppas valer på tapet blir bra!



Tycker också Linda Eriksson var bra och jag kände igen henne från "Popstar". Cool tjej.



Kram

2:a kommentar, skriven , av emma:

du kunde ju hört av dig om du velat haft hjälp med edvin. hade ju gärna passat honom. hoppas de gick bra ändå..

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

hu ja du har mycket att göra,, men du glömde inte torka väggarna och taket haha puss min lilla dotter

4:e kommentar, skriven , av madde:

Oj oj du har legat i idag hör jag ;D



KRAM

5:e kommentar, skriven , av Martina:

Vilken dag du haft, men jätteduktigt att ha fått köket rent. :) Då känner man att det går framåt.



Det är så roligt att välja tapeter tycker jag.



Önskar dig en fin dag.

6:e kommentar, skriven , av Ensamma mamman:

Men va du har hunnit med! Hoppas att tapeterna blir bra. Så roligt att få göra om och renovera! Kram

Kommentera inlägget här :