Barnrum!

publicerat i Inredning
Sitter här och funderar lite på hur vi ska inreda Alvin och Edvins sovrum.. Edvin har bara en spjälsäng eftersom han inte har något eget rum idag så det blir väl det största projektet. Fast vi har inte riktigt prioriterat att inreda Alvins rum så noga heller eftersom vi inte hade tänkt bo här så länge och det blev bara ett år! Jag fundrar på om Alvin ska få svart/vitt och några gröna detaljer i sitt rum. Edvins kanske får ett prinsrum/ljusblått/vitt.
Hur ser era barnrum ut? Vad tycker ni om för färger?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Barnshoppingbloggen:

Åh vad fina saker! Vi håller på att bygga hus, så det är väldigt roligt med insiration!

2:a kommentar, skriven , av Anna:

Slappna av kvinna! Du skrev om stress tidigare ikväll. Allt behöver inte göras nu;) Chilla och ta ett glas vin eller något:)

3:e kommentar, skriven , av En pojkmammas vardag ♥:

Jätte fina saker!

Jag tycker om barnrum med massor av roliga färger. Det är lite därför jag gillar IKEAs barnsaker :)

Kram

4:e kommentar, skriven , av Katrin:

Åh vad mycket fint du hittat! Är så kul att planera ;)

Vi har ju tyvärr inte blivit helt klara med Leos rum än.. eller ja, hans väggar är kala och det gör ju sitt såklart.. Men tanken är att ha vita möbler som grund sen är alla hans leksaker, foton, gardiner mm en bra färgklick =)



Kram

5:e kommentar, skriven , av Fröken M:

När viggo får eget rum skulle jag vilja ha vita väggar + en fondvägg med vit tapet med stora ljusblåa stjärnor på. Vitt med guld och en del svart :)



Väggord är ljuvliga och när vi får större sen vill jag även ha i hallen och ev vardagsrummet !

6:e kommentar, skriven , av Carolina:

Tack så mycket! Edvin är väldigt nöjd!

Jag gillar alla möjliga stilar på barnrum. Edvins har ju hitills varit vitt i grunden med röda, gröna, svarta detaljer vilket jag gillat massor. Enkelt men mycket färg! MEn sen så tycker jag de du visar på bilderna här också är superfint..Ljusa grunder och med ljusblått och kanske lite beige och brunt som inslag... JAg skulle vilja inreda barnrum hela dagarna! Om de visar sig att de är en liten flicka i min mage så ska de bli superkul att få göra ett litet prinsessrum!



Ha en bra söndag!

7:e kommentar, skriven , av Sara:

När vi flyttar till huset kommer barnen få varsitt rum som ska inredas. Ebbas rum ska ha en behaglig ljusgrön färg på väggarna. Möblerna kommer att vara vita o tyger, kuddar o annan dekoration kommer att gå i ljusrosa, ljusgrönt, ljusblått o vitt. Mycket blommiga o prickiga mönster. Vill ha en gammaldags känsla i rummet, precis som i resten av huset :) Villes rum kommer nog ha ljusblåa väggar med inredning i färgerna marinblå, ljusblå, rött o vitt! Mycket i stil med Lexington! När det väl är dags för inflytt o inredning (till våren) så lovar jag att lägga upp bilder! Lycka till med pojkarnas rum! Kram

8:e kommentar, skriven , av I väntan på Liten - Gravid i vecka 25:

Tack, är riktigt nöjd! :) byxor med fot fick jag tips på att de kan kallas också, känns mer rätt än strumpbyxor iallafall :)

9:e kommentar, skriven , av fia:

Härliga saker till barntummet där . Jag gillar tilkl våran lillkille vitt och ljusblått och nån mörkare blått.

10:e kommentar, skriven , av Nina:

Älskar robotkudden =)

Oliver har svart/vitt nu men hade vitt/ljusblått innan det. Och limegrönt och vitt när han var bebis ; )

11:e kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Barnruminredning är ju så kul! Jätteskoj att få läsa om dina tankar. Saga har fortfarande inget ordentligt rum men i höst/vinter kommer vi förhoppningsvis kunna ta tag i det. Då blir det vitt på väggarna som övriga huset men även en del rosa. Vill inte ha det alldeles för grälligt men det är ju ändå ett barnrum det ska vara!

12:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Jag tycker nästan att barnrummet är det svåraste att inreda! Är inte helt nöjd, eller klar, med Alices rum och nu när vi letar hus känns det lite smått onödigt att satsa för hårt... Men jag gillar vimplar och prickigt, alla möbler är vita men sedan får gardin, matta, lampskärmar, filtar och tavlor liva upp. Väggarna är helt vita. Jag håller ju på med en utdragssäng till henne som förhoppningsvis blir klar snart, sedan ska det till en liten sittgrupp. Oj vad man kan drömma sig iväg...



Ha en fin kväll, kram!

13:e kommentar, skriven , av Petra:

Går inte att kommentera i första inlägg,kul med dans o stressa lugnt nu nästa vecka;)tur din syster kan hjälpa till lite oxå kram

14:e kommentar, skriven , av Erika:

kikar på valvakan och sitter vid datorn ;-)



Trevlig kväll!

15:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, man vill ju göra det!

Vi har grönt och vitt i Colins rum med några blå detaljer.

16:e kommentar, skriven , av ellenojag:

Ellen har rosa/vit rum :) (finns bilder, under Ellens rum)



17:e kommentar, skriven , av christin:

Vit svart/grått & lite orange här o där... finns bilder i bloggen, under hemma hos oss :)

18:e kommentar, skriven , av Johanna:

Vi har ej barn än så länge men vill gärna ha ett temarum och massa färg. Blir det en pojke kan jag tänka mig världstema med flygplan, jordglobar etc och med flicka ballerina. :-)



Får se när ett sådant projekt kan bli aktuellt. Vi har trots allt 4 sovrum som ej används så det finns absolut rum för smått!

Kommentera inlägget här :