Vardag igen

publicerat i Vardag
Så var det måndag och vardag igen. Visserligen är jag hemma både vardagar och helger men Andreas är alltid ledig på helgerna så då blir det ändå vardag i veckorna. Alvin är på dagis och idag var det nästan -5 när vi åkte. Jag fick inte upp min bildörr så jag höll på att bli tokig, tillslut fick jag klättra över fast jag hade startat bilen i god tid innan vi skulle åka. Känns att det börjar bli vinter. Många hade overall med sig på dagis, dom sa att man gärna får ta med det på morgonen och något annat till eftermiddagen. Ska kika igenom idag vad som måste köpas! Är lite osäker på hans vinterjacka, kom inte på alls vad som saknades igår när jag gick på stan för att kika. Fick med mig strumpor och hestra vintervantar i alla fall. Overall har vi och vinterskor till Alvin är beställda.
.
Till Edvin vet jag inte riktigt hur vi ska göra, hans fötter är nu bara ca 11 cm och jag tycker inte skor sitter bra på hans fötter. Han ska börja dagis om ca 2,5månad så snart måste vi nog kika på skor men jag väntar nog några veckor till.. Är osäker på om overallen räcker hela vintern också, han växer inte direkt fort så man vet aldrig fast det kan lika gärna slå till så har han växt jätte mycket. Ångrar mig lite att vi sålde Alvins fina Reima overall i stl 80.
.
Nej nu måste snart Edvin sova, tror han håller på att ställa om sig för att sova en gång per dag. Han är vaken längre på morgonen och sover längre pass. Ofta sover han 2-3timmar på förmiddagen och vaknar efter lunch. Då kan han inte sova den vanliga tiden han brukar på eftermiddagarna sen blir det försent för honom att sova på eftermiddagen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Martina:

Det börjar bli riktigt kallt på morgonen nu. Önskar er en fin måndag.

2:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, det är skönt att det kanske börjar vända nu med nätterna! Hoppas på det. Vad skulle man göra utan kaffet :)



Vi hade riktigt kyligt här imorse med, men nu är vädret superskönt! KRAM

3:e kommentar, skriven , av Katrin:

Ja nu kommer verkligen kylan med stora steg.. Ser ner på våran bil osm är helt igenfrostad och ångrar så att jag inte satte i motorvärmaren igår.. men men ;)



Hoppas ni får en fin dag

kramkram

4:e kommentar, skriven , av Nina - Glamourmamman:

Det är verkligen supersvårt med kläder till barnen nu! Känns lite tidigt att börja med overall nu, åtmintsone här i södra Sverige, för vad som dom ha när det blir riktigt kallt sen?! Jag kör med mycket lager på lager nu, så att Olle kan skala av sig under dagen om han vill :-)



Kram!

Kommentera inlägget här :