Godmorgon onsdag

publicerat i Vardag
Blev en lite stressig morgon då jag skulle till kvinnokliniken och Edvin till bvc och Andreas skulle hinna till jobbet först. Jag kom dit prick på den tiden jag hade, så varken sen eller tidig :-) Var en bil framför mig som körde 50 på en 70-väg så jag blev lite stressad inte gick det att köra om heller. Allt gick bra för både mig och Edvin. Fick reda på att jag inte kan ha spiral eftersom jag har en skiljevägg i livmodern och Edvin fortsätter att gå upp lite men följer nu sin egen kurva. Bra! Hade en lite rolig manlig läkare, vi satt och pratade om vilka p-piller jag skulle ha eftersom dom jag hade förut inte fungerade så bra. Fick dålig hy och dåligt humör. Ska nu prova något p-piller som ska vara åt andra hållet att man får bättre hy och blir på bättre humör. I alla fall så frågade jag om biverkningar så sa han "ja om du läser bipackssedeln så står det en jävla massa biverkningar så det skiter du i tycker jag" Ja sen fortsatte han så.. Besöket gick fort så jag hann precis följa med till Edvins bvc tid.
.
Nu ska jag plocka undan lite här hemma innan Edvin vaknar.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, den hade gärna fått hjälpa till i köket här hemma! :D



Jag förstår att små barn blir rädda för tomten, det ser ju läskigt ut då ansiktet inte syns. Har sett filmer från när jag är liten och jag var inte heller överförtjust i tomten, haha. Men det får nog bli en sådan här ändå!



KRAM

2:a kommentar, skriven , av pia Lotta Loppis:

halloj! Vilken tur att du inte tog spiral! Jag har jätte problem med min! Och det har gått så långt att jag får operera ut den. Ska snart skriva omdet på min blogg! Ska samla lite kraft! Titta gärna in då o då o kolla.....

Kram

3:e kommentar, skriven , av Katrin:

Haha, lite skön inställning ;)

Tråkigt att du inte kan ha spiral, jag älskar min ;) Men det är ju tur att det finns en hel djungel med grejer att välja på =)



Och ja, jag blir också sjukt irriteras när man hamnar bakom en slöis.. speciellt när man har bråttom! Men skönt att du kom i tid! Har ni satt på vinterdäcken föresten? Sjukt halt ute..



TACK gummna för dina ord! Är så glad så =)



Ha en fin dag nu

kramkram

4:e kommentar, skriven , av I väntan på Liten - Gravid i vecka 30:

Härligt när man klickar sådär med en läkare tycker jag, det ska vara avslappnat :D

5:e kommentar, skriven , av Martina:

Tur att du hann i tid. :) Man blir ju lätt irriterad när det är en slöis framför en.. Hoppas du hittar rätt i preventinmedelsdjungeln!



Tack för kommentaren förresten. Ha en fin onsdag!

6:e kommentar, skriven , av madde:

Vilken härlig snubbe :D

7:e kommentar, skriven , av Petra:

Du får återkomma med vad det är för biverkningar haha rolig läkare,själv har jag ingen aning vad jag ska ha e så orolig för biverkning o hormonrubbningar hit o dit,men fin hy o bättre humör lät intressant:)kram

8:e kommentar, skriven , av ellenojag:

haha vilken skön läkare! återkom med vad pillerna heter.. fin hud och bra humör tackar man ju inte nej till :)

Kommentera inlägget här :