Förskoleplats

publicerat i Edvin
En trött Edvin som igår fick ta på sig vinteroverallen då det var lite kallt på morgonen när han skulle sova ute i vagnen. Hans overall är i stl 74 så jag tror inte den håller hela vintern men just nu är den rätt stor på honom. Lilla killen!
.
Edvin fick förresten en förskoleplats iförrgår! Det känns lite sådär eftersom vi inte fått plats på Alvins förskola utan en annan som inte alls ligger i närheten av där vi bor. Förskolan ligger på Lillåudden och det är en bit härifrån. Det tar mycket längre tid att åka på morgonen med all trafik så det kanske tar 20 minuter att komma dit och då ska vi dessutom lämna av Alvin på vägen, vilket minst tar 10 minuter med alla kläder som ska av. Då är det en halvtimme man får räkna med, sen ska man åka tillbaka för att komma till högskolan eller Andreas jobb. För han tar det i alla fall säkert 10 minuter. Ni får ursäkta att jag klagar lite men det känns inte alls kul faktiskt, kommer ta så mycket längre tid! Vi har inte så många dagar kvar så att någon av oss kan vara hemma längre och det går inte att hoppa på utbildningen mitt i en termin så det är som det är. Bara att göra det bästa av situationen!
.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av madde:

Jag förstår verkligen att det känns jobbigt. Hoppas hoppas att det löser sig på annat sätt för er SNABBT! Det funkar en period om man VET att man har ett slutdatum, men det är väldigt jobbigt att ha så i längden.



Jag och Lilly åker hemifrån cirka 35-40 minuter innan mitt tåg går på morgonen. Sen tar tåget (med ett byte) nästan 50 minuter ( och ibland strular det och så tar det ännu längre tid) Så jag åker hemifrån 1½ timme innan jag börjar! Jag är redan less efter 6 månader..



KRAM

2:a kommentar, skriven , av Jasmine:

Grattis till platsen på förskolan! :)

Kram

3:e kommentar, skriven , av Nina:

Sötnos =)

Men kan han inte stå i kö till Alvins dagis under tiden och bara gå på det andra en kort period? Så kanske ni står ut. Hellre skola in två gånger än att han ska gå kvar så långt bort?



Kram

4:e kommentar, skriven , av Miia - There´s no place like home:

Godkväll i stugan! =)



Vad skönt att ni fått förskoleplats, men jag förstår att det känns tungt att inte dina barn får gå på samma förskola... Det hade helt klart varit det bästa för er alla!



Hoppas ni har en mysig kväll! Kraaam

5:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Hoppas ändå att det löser sig till det bästa för er! Trist när det ska bli så.



Det verkar vara en riktigt "babyboom" i år, åtminstone i våra hemtrakter. KRAM

6:e kommentar, skriven , av Elin:

Hur lång tid tar det innan man får reda på dagisplats? Vi har fortfarande inte fått reda på nåt.

7:e kommentar, skriven , av Erika:

skönt att ni fått plats men hoppas ni kanske senare kan få på samma förskola som Alvin sedan då om ni står i kö? kram

8:e kommentar, skriven , av Therese:

Va roligt att han fått en plats till sist iaf. Förstår att det inte känns så kul att ha dem på olika ställen och att det blir en massa extra åkande för er. Edvin är ju så liten än, han kommer säkert att lätt anpassa sig till att byta förskola i höst eller så om ni får en plats på alvins dagis då.



Jag sitter själv och väntar på ett beslut på vart mina små hamnar. Jag hoppas att det är en förskola i närheten. Vart spelar ingen större roll, bara det blir på samma och att det är gångavstånd. Känns ju ingen ide att ha mira 15 timmar i veckan om man måste åka bil och lämna henne. Jag hoppas att Theo kan vara hemma till sommaren... men det ser tajt ut med dagarna. Förhoppningsvis kan jag jobba en del extra även efter jul och spara dagar så. Kram

9:e kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Vad trist att ni inte är nöjda, kanske kan ni byta framöver men förstår att det känns omständigt nu.

10:e kommentar, skriven , av Katrin:

Vad skönt att ni fått en plats men tråkigt att den var så långt bort och inte samma.. Och det är klart du får klaga! Det är det vi är här för ju ;)



Ni får försöka att inte tänka att det är så jobbigt som det kansek är utan att det bara är för ett litet tag, förhoppningsvis. Då kanske det går lite lättare iaf..?

Men jag förstår att det måste vara kämpigt med två små och på olika..hoppas det löser sig!



kramis

11:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Trist att det inte känns som en ultimat lösning, här uppe brukar det funka så att man kan få en plats där man önskar i sista stund. Hoppas att det kan bli så för er!



Sv: vi hade också tänkt 2-3 år emellan, runt 2 1/2 men nu är vi där det skulle vara dags att försöka och suger infinner sig liksom inte! Annars tycker jag att den åldern ni har mellan pojkarna verkar kanon. Sen går det bra för mig på jobbet nu så jag tänkte försöka hinna klättra lite på karriärsstegen först :)



Hoppas ni har en fin söndag!

Kommentera inlägget här :