Besöket

publicerat i Alvin
Besöket hos logopeden gick bra! Alvin fick spela ett spel och ta upp leksaker från en påse. Jag fick fylla i massa papper med frågor och besvara så gott jag kunde. Jag kommer ärligt talat inte ihåg exakt när Alvin kunde säga sina första ord tydligt/rätt. Edvin kan säga pappa nu men tydligt är det ju inte men jag gissade på runt ca 12 månader. Han har aldrig varit sen med sådant i alla fall. Sen var det lite andra frågor men inget som hade något avvikande svar förutom hans uttal på vissa ord/bokstäver då. Hon hörde att han inte kunde säga vissa ljus som s-s-s-s, n-n-n. I alla fal fick vi en saga som vi ska träna med honom och bilder som man kan memory med bland annat. I mars ska jag ringa för att boka återbesök och då får vi se om det har löst sig med hjälp av lite träning hemma, eller om vi behöver gå dit oftare. Han är inte så gammal än så det kan kanske komma av sig själv. Hon trodde att det kan vara en fördel att han nu får på en avdelning med äldre barn på förskolan.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

ja svart är ju alltid svart liksom :-) själv har jag snart två svarta så ett par rosa skulle gääärna få flytta in men får nog vänta liite med ett nytt stövel-köp ;-) man ska ju hinna använda det man redan har också! kram

2:a kommentar, skriven , av Carolina:

ja krupp är inge vidare..

Är lite nyfiken för de här med logopeden...Edvin fick en remiss efter hans 3årskontroll men de kunde dröja bortåt 3månader innan vi får komma dit.

Som jag uppfattar de så har Alvin mest svårt att uttala vissa ord eller är han "sen" med talet också? Edvin är väldigt "sen"(om man nu kan säga så..) men vi märker också av att han har svårt med vissa ljud.

Hur tyckte du annars att de var hos logopeden? känner du att de gav er någonting?

Hoppas du tycker de är ok att jag är lite frågvis, du behöver inte svara om de känns för privat.

Ha en bra kväll!

3:e kommentar, skriven , av madde:

Skönt att det gick bra hos logopeden. Jag tror faktikst att det kommer lossna för honom nu när han går på dagis med större barn.



Jag tycker det har "lossnat" för Lilly bara nu efter sommaren när hon börjat på avdelning där bara 07:or går.



KRAM

4:e kommentar, skriven , av Elin, Albin & Ellas mamma:

Varför går han till logopeden? Pratar han lite, orent osv? Min Albin pratar mycket men det är orent, svårt för andra ibland att förstå vad han säger. Fyller 3 om 1 mån.

Kommentera inlägget här :