Upptäcksfärd

publicerat i Alvin&Edvin
Upptäcksfärd..

Nu är det full fart här hemma, jag som redan hade mycket att göra har fått ännu mer att göra ;-) Edvin blir så arg när det inte går som han vill. Idag stängde jag toalettdörren när han var på väg dit och då blev det världens liv på honom. Egen vilja har han men det är bra! Alvin tycker inte att Edvin ska stå på vissa ställen så nu bär han runt på honom vilket han inte får men det är inte lika farligt nu när Edvin är lite stadigare. "Bara stora barn får stå där Edvin" " Inte nära kanten Edvin"

Jag vaknade på en dålig sida idag för Edvin bestämde sig för att göra nummer två inatt?! Så vid 3 var det bara att byta blöja lite snabbt sen försöka natta om honom, kollade på klockan sista gången halv 5. Snark.. Nu är det i alla fall lite bättre men blir snart lite galen på dessa nätter. Äter gör han också fortfarande på nätterna. Det gjorde inte Alvin vid den här åldern. Har försökt att inte ge honom mat men han blir galen. Alvin blev också sur i början men det gick att hantera men Edvin blir man nästan lite rädd för. Han äter ändå ganska mycket så jag antar att han är hungrig på natten.. Ska prova ge honom gröt innan läggdags igen men det gjorde ingen skillnad sist och försöka byta ut ersättningen mot välling ( han ratar välling men värt ett försök igen )
.
Hoppas ni har sovit bättre!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Hoppas det löser sig med era nätter, det gör ju så mycket när man får sova gott. Vi har också haft ett par "kämpiga" nätter nu när Saga vart lite förkyld men jag ska inte klaga för hon brukar sköta sig bra:)



Är han bilsäljare din karl? Ja vi har också vissa märken att välja på Land Rover, Range Rover, Volvo, Ford, Renault och Dacia (tror jag det är) men min favorit är faktiskt enkla Ford som jag gillar tokmycket:) Så ibland är det enkla gott nog men inte heller här ska man ju klaga för det är trots allt ett privilegium att få ha ny bil två ggr. om året tycker jag.



Ang. Ullared så har vi rätt långt dit men nog inte lika långt som er. Vi bor ju i Värmland så har kanske 4-5 timmar dit.

2:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Haha, egen vilja är väl bra :) Colin har också fått det nu! Han visar tydligt vad han vill.



Du har förresten fått en award av mig. Om du har tid och lust får du gärna göra den :)



KRAM

3:e kommentar, skriven , av britta Bloggar:

åh stackare, hoppas det blir bättre!

4:e kommentar, skriven , av madde:

Hoppas det blir bättre med sömnen snart! Det är bara att prova olika lösningar & kämpa!



Jodå jag har sovit ganska bra inatt. Var upp en sväng vid 01 för Lillys blöja hade läckt litegrann. Sen skulle jag vara på jobbet klockan 08:00 så då var jag tvungen att stiga upp mitt i natten :/



KRAM

Kommentera inlägget här :