Snögubben

publicerat i Huset
Jag och Alvin har varit ute i snön nu när Edvin sover. Vi skottade, byggde en snögubbe och en lykta. Påbörjade även en koja men Alvin ville gå in. Tror jag tyckte det var roligare än han ;-) Han tyckte det var lite jobbigt för han kunde inte gå i snön utan att ramla.
Skottade en väg fram till veden. Märks att vi har väldigt stor tomt nu när snön kommer. Vi har ganska stor infart som måste skottas så vi kan köra ut med bilarna.
Här syns det lite att det är ganska mycket att skotta, fast igår hade det inte kommit lika mycket snö! Tror vi kommer köpa en fyrhjuling sen men jag tror inte det blir denna vinter. Det är roligt med snö men jag tror att det snart smälter bort. Lite läskigt när det ramlar mycket från träden.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika- mamma till två små:

mysigt o fin snögubbe ;-)

2:a kommentar, skriven , av Madde:

Vilken fin snögubbe och vad avis jag blir på eran massa snö

3:e kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Oj så mycket snö, har blev det slask :-(

Har ni många minusgrader?



kramis

4:e kommentar, skriven , av I väntan på Liten - Gravid i vecka 32:

men guuuud, helt galet mycket snö ju!! :D

5:e kommentar, skriven , av Elin, Albin & Ellas mamma:

Fin snögubbe :)

6:e kommentar, skriven , av Carolina:

oj va mycket snö ni fått och vilken fin snögubbe! Tack o lov har de inte kommit så mycket här...



Ja 49kr var ju billigt och jag tänkte man skulle göra nått av tapetproverna...tavlor eller nått annat pyssligt!

Ha en bra kväll!

7:e kommentar, skriven , av Helenas Hem -Om livet på landet:

Fin gubbe! :) Vi har också varit ute och lekt i snön idag.

KRAM

Kommentera inlägget här :