Öroninflammation

publicerat i Alvin
Nu är det Alvins som står för sjukdomarna, brukar vara Edvin annars men vi kom hem för ett tag sedan från doktorn och Alvin har öroninflammation. Han vaknade igår kväll och var ledsen men sa att han inte hade ont någonstans, han kunde inte somna om så han låg bredvid mig på soffan tills Andreas kom hem. Då somnade han på 2 minuter så jag tänkte in så mycket mer på det men imorse skrek han så fort jag nuddade örat.
.
Nu till problemet, han vägrar pencillin. Har försökt prata med honom, hålla fast honom, blanda med fil och saft. Saften fungerade rätt bra men på slutet förstod han vad det var för något. När jag höll fast honom så skrek han och grät samtidigt som han spottade ut och tillslut fick kväljningar så han kräktes upp allt.. Det är inte det att jag tycker det är jobbigt att tvinga i honom utan att det typ inte går. Något som är bättre att blanda med än saft? Smaken är så stark. Kräm kanske?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Stackarn, hoppas det blir bättre snart. Öroninflammation är hemskt :/



Många har haft PoP och varit nöjda med dem. Får kolla i stan imorgon vad det finns :)



KRAM

2:a kommentar, skriven , av Evelina:

Prova med sylt! :)

3:e kommentar, skriven , av En pojkmammas vardag ♥:

Stackars liten! Och penicillin är inte gott...tror på det Evelina skrev att du ska testa med sylt. Det är sött och gott :)



Hoppas att du hittar något som fungerar!

Kram

4:e kommentar, skriven , av Elin, Albin & Ellas mamma:

Stackare :(

5:e kommentar, skriven , av pappa:

du det kanske funkar att ge han piller i stället det kan du smula ner i något gått , som glass.

6:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Pappa; Ja det kanske skulle funka, ska prova imorgon får se hur det går

7:e kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Åh stackars liten,

har du fått i honom pencillin?



kramar

8:e kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Oh stackare! Jobbigt det där med mediciner! Hoppas ni kommer på något bra sätt. När Saga var bebis var jag tvungen att tvinga i henne kalcium och annat för hennes skelett, tre ggr./dag i jätte stor dos för att vara så liten som bebisar är. Som sagt, hoppas han kryar på dig!

Har mailat och frågat om jeansen också så jag återkommer när jag får svar.

Kram och godnatt

9:e kommentar, skriven , av Pyttianna:

Ajajaj... hoppas att han kryar på sig snart och att du hittar nått sätt att få honom att ta penicilinet. Jag har lite erfarenhet från äldreboende och där har vi blandat med hallonsylt och det täcker nog smak ganksa bra, värt att pröva!



Kram kram

Kommentera inlägget här :