Godmorgon

publicerat i Vardag
Godmorgon tisdag!

Alvin är på dagis nu och jag har satt igång en tvättmaskin, lagt Edvin i vagnen, ätit frukost och lagt in ved i brasan. Nu ska jag strax börja plocka undan lite här hemma. Måste göra något smart för alla leksaker som samlas här nere. Skulle behöva rensa ur lite leksaker också fast det inte var så längesedan jag gjorde det. Annars har jag inga större planer för dagen. Måste veckohandla ikväll om det inte blir världens snökaos som dom säger att det ska bli, men det hoppas jag inte. Har nämligen inga vinterdäck än för vi har inte haft tid, har sagt åt Andreas att boka in min bil på hans jobb men det finns inga lediga tider så han måste nog ta med den och klämma in den. Fast än så länge har det inte direkt varit halt. Funderar på att kanske släppa mig iväg till gymmet om jag ändå ska in för att handla, men det får vi se. Har ont i halsen så det kanske inte är så smart ändå.
.
Hoppas ni har något trevligt för er idag. På torsdag ska jag på seminarium! Liten smygstart inför vad som komma skall. Min partnerskola där jag har vfu (praktik) har bjudit in mig för att diskutera IT i undervisningen. Låter ganska intressant, tyckte inte det först men jag antar att det blir lite prat om smartboard bland annat.
.

Fick en fråga för ett tag sedan vad jag jobbar med, men jag jobbar inte utan studerar till lärare för de yngre åldrarna. Vill nog arbeta på en förskola men får examen till årskurs 6. Börjar i slutet på januari igen. Dock har jag inte varit så taggad inför det eftersom det innebär oftast att jag sitter dagar, kvällar och helger med böckerna men tror det blir bättre bara jag får komma igång. Att terminen jag ska hoppa in på är i Eskilstuna har inte gjort saken bättre men det ska nog gå. Blir rätt långa dagar i början då kursen är rätt intensiv. Har lite inblick då både Moa, Lina och Johanna nyligen läst den. Man tror det ska vara lättare att plugga än att jobba men jobbet kan man oftast lämna när man går hem (dock inte alla), det kan man inte göra med skolan. Om man är i skolan en dag och har seminarium/föreläsningar så missar man sin läs/skriv tid.. Då blir det kvälls jobb istället..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madde:

Tror studierna löser sig om man vill något:)

2:a kommentar, skriven , av madde:

Det kommer gå bra för dig med pluggandet. Bara man vet att det är under en viss period som man måste slita hårt så brukar det gå lättare.



KRAM

3:e kommentar, skriven , av Stina:

Eftersom jag följt din blogg ett tag så minns jag hur duktigt du pluggade när du läste sist så jag tror du kommer klara det galant, bara du kommer igång. Jag är iaf glad över att jag eh klar snart i skolan, men det går så fort och snart är du med klar! Kram ha de bra!

Kommentera inlägget här :