Jag orkar inte tjaffsa med dig nu

publicerat i Alvin&Edvin
Godmorgon! Idag mår Edvin bättre så det känns skönt fast han sov inte så bra inatt men det brukar han inte göra vid förkylningar. Önskar att han sen kommer sova hela natten för det är lite tröttsamt att gå upp på nätterna nu efter 1 år, i alla fall att han slutar äta. Kanske blir mer trött om nätterna när han börjar på förskolan. Just nu jagar han en bandyboll så nu känner jag igen honom igen, i helgen har han inte ens velat krypa.
.
Alvin skulle göra fotbad som mig förra veckan..

Igår när jag hämtade Alvin på dagis så berättade dom att han tappat mat på sitt knä och bränt sig lite men att det hade gått bra. Sen sa hans fröken att Alvin är så duktig på att äta, tar om flera gånger och sitter så fint på stolen och äter så bra med gaffel och kniv. Då tänkte jag, VA? Haha det gör han inte är hemma utan klättrar upp på bordet och ska alltid göra 100 andra saker när vi ska äta. Men det är bra att han visar sin bra sida när vi inte är med :-) Igår morse skulle han inte ha någon frukost för han får minsann mat på dagis sa han, sen när jag sa att du måste äta något till frukost sa han " mamma jag orkar inte tjaffsa med dig nu"..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emma:

hahaha klockrena kommentar, låter som sin morbror liam ;)

2:a kommentar, skriven , av Michelle von Walden:

Hejsan!



Du läser ju till lärare, vad heter linjen du går? Jag funderar på att börja plugga, också på MDH eftersom jag bor i Västerås men du vill ju rikta in dig på småbarn är de lek och läs utbildningen du går eller vad går du?



Hoppas allt är bra med dig och killarna :)

3:e kommentar, skriven , av Therese:

Haha... skön kommentar. Tänk va dom kopierar de vuxna:) Här har vi haft en trotsig dag utan dess like. Hon vill inte klä på sig, inte äta, inte sova, inte gå ut...ingenting. Jag är trött! Skönt att edvin mår bättre.

4:e kommentar, skriven , av Malena:

Haha! Va roligt! :) Längtar tills LUdvig kläcker ur sig sådana kommentarer! :)



Skönt med fotbad! :) Duktig du va som tog dig tid! Skulle jag med behöva!



Kram1

Kommentera inlägget här :