Godmorgon

publicerat i Vardag
Godmorgon, måndag och ny vecka. Jag har glömt hur "jobbigt" det är att ha ett barn som kryper eller när dom precis lärt sig gå. Edvin är överallt just nu. NU är han på väg mot lampkontakten. Han börjar bli snabb också fast än hinner jag ikapp honom. Nu måste vi köpa grindar till trappen, vi har inte gjort det tidigare för det är så mycket skönare utan om dom inte behövs för Alvin kan gå bra i trappor nu så honom behöver man inte vara så orolig för. Något för kaminen måste vi också köpa. Men det är roligt också att han börjar röra på sig, var lite orolig där ett tag att han aldrig skulle börja krypa eller gå. Vi jämförde lite med Alvin som var mycket tidigare än Edvin.
.
Idag säger vi grattis till syster, moster som fyller år!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma till William:

Godmorgon söta..Hihihi..nu är det ful fart på de små..Bra bra med alla fika man får is ig..hihihi---Ha en skön måndag.kram

2:a kommentar, skriven , av Erika:

vad roligt :-) Hoppas på att komma iväg på en julmarknad åtminstone, jobbar ju ganska mycket helg men får hoppas jag är ledig nångång då det är, för jag tror julmarknader brukar vara på helger...

Vilket väder vi har btw :-)

kram!

3:e kommentar, skriven , av Malena:

nej jag kände mig alldeles lugn och avslappnad faktiskt! Visste ju att det skulle föra något gott med sig och då kankse det är lättare att hantera. Det hade ju aldrig gått att genomföra om inte mÅrten varit hemma och vi kunde "dela" på Ludvig.



Jag brukar må jättedåligt om jag inte får äta mycket! Men som sagt det gick bra! :)



Ser redan fram emot nästa gång! :)



Kram!

4:e kommentar, skriven , av Malena:

Såg förrästen att de har bra kaminskydd/staket på babyland! Vi behöver också skaffa det till våren ute på ön. Ja, jsut det, kom ju på nu att vi kanske behöver ett till kakelugnen också här i lägenheten. Men vi eldar inte så ofta i den. Kankse få strunta i att elda tills han är säker! :)

5:e kommentar, skriven , av Erika:

ang. sorel det är inga skor man kanske har att typ powerwalka i ;-) eller typ gå väldigt långa sträckor i, men hur ofta gör man det då, hihi!

är jättebra när man är och ålker pulka, är i parken med barnen, lämnar på dagis osv. En fritidssko som vämer. Inget jag har en shoppingrunda på stan ;-)

6:e kommentar, skriven , av Britta Bloggar:

Åh visst är det roligt att de växer och utvecklas, men hjälp vad svårt det är när de börjar krypa...! Hoppas ni får en fin kväll!

Kommentera inlägget här :