Ett foto i timmen, del 2

publicerat i Om mig
Efter lunch kikade Alvin på Makka Pakka, drömmarnas trädgård medans jag plockade undan. Edvin älskar Makka Pakka, blir helt till sig. Kanske för att dom pratar lika språk ;-)
Sen bestämde Alvin sig för att gå ut i det blåsiga vädret.
Hockey är det som gäller nu!
Alvin badade i vattenpölarna när vi hade hämtat posten. Han brukar lägga sig i dom och simma lite ;-)
Edvin somnade så jag började med maten, blev kassler i foliépaket igen men det är rätt gott och enkelt.
När jag håller på att förbereda maten hör jag hur någon snarkar, då har Alvin somnat med moroten i munnen. Haha händer aldrig att han somnar :-)
Dagen avslutas med att Andreas och hans bror kommer hit med vår tvättmaskin!! Fast den är inte inkopplad än, Andreas måste köpa något imorgon efter jobbet sedan ska vi tvätta. Kommer ha att göra i en vecka för att tvätta ikapp allt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida-FantastiskaMamman:

Hihi mina små gillar också att plaska sig våta...

Ja du utan tvättmaskin skulle vårt hus snabbt svämma över av all smutstvätt..här tvättar jag ca 2 maskiner/dag haha!

Njut kvällen!

Kramar<3

2:a kommentar, skriven , av Erika- mamma till två små:

söta bilder :-)



åh jag såg inte lånkallingarna först! bytte ut tröj-bilden till dom istället :-) av någon anledning har jag svårare för motiv på tröjor men på exempelvis långkallingar går det bra :-) Ska spana in dom till Elwira, såg att de fanns upp till strl 92 :-)



ha en skön kväll! kram

3:e kommentar, skriven , av Katrin:

Haha, förstår att han älskar att bada i dem pölarna ;)

Och vi har en likadan tvättmaskin, fast den äldre versionen, men vi är supernöjda! just för att den tar så mkt tvätt på en gång =)



Jo vi, eller de, gjorde det förra året och en av killarna har varit här igen och tittat och sagt att det är fönstrena som är dåliga/gamla och behöver bytas ut.. men snåla och inte måna om sin hyresgäster är dem.. usch, blir så irriterad! Kommer ringa imorn bra jag får tillbaka rösten ;)



Ha en mysig kväll nu och sov gott sen

kramkram

4:e kommentar, skriven , av Britta Bloggar:

Vilka dina bilder, kul att se! Hoppas allt går bra med er och att du inte sluter ut dig i allt fixande... :)

5:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Jag vet själv hur det är med renovering - det blir stökigt precis överallt! Ni kommer ju få det jättefint sedan :)



Ha en fin kväll, KRAM

6:e kommentar, skriven , av Pyttianna:

så kul med ett kort i timman. ser ut som ni haft en mysig dag!



Kram

7:e kommentar, skriven , av Caroline - Ellas mamma:

så söta biler från dagen. Lill killen ser ut att bli ett riktigt hockey proffs =) kram

8:e kommentar, skriven , av Helenas Hem -Om livet på landet:

Liknar ju vår tvättmaskin! :) (som har varit mycket bra) Betty gillar fortfarande i drömmarnas trädgård. Fast helst Igel Piggle eller hur det nu stavas hahaha. BLÅ är han iaf.

KRAM

9:e kommentar, skriven , av Alexandra:

Vad kul att du hängde på. Kul att se din dag :) Kram

10:e kommentar, skriven , av Laila♥:

vilken sötnos!! =)

11:e kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Vad kul att höra om fler barn som gillar "Makka Pakke", hihi. Saga är alldeles tokig i serien och näst intill beroende, ett tag var det det första hon sa när hon vaknade "Makka Pakka". Det måste vara något magiskt med filmerna för småbarn, hihi.

Kommentera inlägget här :