Bra måndag

publicerat i Vardag
Måndagen har försvunnit lika snabbt som många andra dagar. Hade tänkt rensa bort några kartonger men det har jag inte hunnit. Får bli en annan dag i veckan. Har tänkt att försöka rensa så att några kartonger kanske kan flytta ut till gäststugan, måste göra så fint som det går inför advent. Blir nog inget nytt julpynt i år, inte så roligt att köpa nytt när vi inte har renoverat här nere. Måste bara leta fram det vi har. I år blir det i varje fall en riktigt julgran!
.
Idag har även barnen varit på bra humör hela dagen, inte mycket gnäll alls. Alltid lika trevligt. Nu ska ni få höra det bästa på hela dagen. Edvin åt en hel stor tallrik med min köttfärsås och makaroner till det. Han åt nästan mer än Alvin. Det är stort! Han äter ju bara burkmat och inte alls mycket av det heller i vanliga fall. På sista tiden har han börjat pilla i sig lite av vår mat men idag åt han verkligen när jag matade honom. Tyckte själv köttfärsåsen blev god idag så det kanske får bli ett storkok på det någon dag i veckan.
.
Nu ska jag snart hänga tvätt och sen inte göra mycket mer idag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika- mamma till två små:

vad skönt att han ätit bra :-) köttfärs brukar ju vara en favorit, är det här iaf ;-)

2:a kommentar, skriven , av I väntan på Liten - Gravid i vecka 32:

Ja, jag kör så och hoppas på att det inte blir alldeles för kallt om magen - det finns ju tjocka tröjor att ha under också, så det löser sig alltid :)

3:e kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Roligt när de små har matlust!

Hoppas ni fått en fin start på veckan



KRAM



4:e kommentar, skriven , av Caroline - Ellas mamma:

så fina bilder på dina fina pojkar..

5:e kommentar, skriven , av Alexandra:

VAd härligt! GRattis :)

6:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Oj vad jag känner igen lyckan när ens barn faktiskt äter något med god aptit :) Anders sa här om dagen "vad härligt det är när hon gapar", ha ha... Vi kör stenhårt på makaroner + korv och pannkaka, med pannkaka som favvis... Huvudsaken är ju att de växer - om än enligt sin egen kurva!



Önskar er en bra vecka med friska och glada barn!

Kramar

7:e kommentar, skriven , av Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

Vad söta de är!

8:e kommentar, skriven , av Inredningsgalen:

Hej hej!



Ja visst var lyktan fin. Den är inhandlad hos vår lokala "ullared" en affär som har allt och är lite billigare. Den kostade 350.- men det tyckte jag det var värt!



Kommentera inlägget här :