Vänner och ensamt

publicerat i Alvin
Är så glad att vi har fina vänner här i stan som ställer upp som barnvakt ibland! Har inte så många från familjen/släkten här i stan så idag när jag skulle till bvc passade Xandra Alvin här. Dom var ute medans Adrian sov i vagnen och lekte! Kan ju såklart ta med Alvin men det brukar inte bli lika lätt att prata då och idag var jag glad att han inte var med då vi diskuterade Edvins mat. Tack snälla! Igår var det Moa och hennes Adam som ställde upp när vi kikade på hus! Har aldrig varit några direkt problem för någon att ta hand om Alvin, han älskar när vi har besök! Hoppas Edvin också tycker om människor när han blir äldre. Är ju inte lika lätt att lämna bort två barn som ett :-) Men i sommar hoppas jag vi kan ordna en barnfri natt så man får sova en natt i alla fall. Även om vi delar på nätterna så gott det går så vaknar ju båda oftast.
Sitter här och kikar lite på tv men det var inget bra som vanligt.. Ska nog försöka lägga mig tidigt idag eftersom jag inte riktigt vet hur natten blir.. Inatt vakande Alvin av Edvin eftersom han lagt sig inne hos oss men då var ju Andreas hemma så inatt får jag väl vara snabb på att gå tillbaka med Alvin. Fast oftast så sover vi så djupt att vi inte märker när han kommer in!
Imorgon ska Edvins matschema följas, tur att Alvin ska till dagis imorgon. Jag märker att han inte tycker det är så roligt när jag bara får bära på Edvin nu när han är extra gnällig. Har inte direkt haft tid att sitta ned med honom. Sen när jag väl gör det vaknar alltid Edvin, det slår aldrig fel. Inte lätt att vara storebror!

Kommentera inlägget här :