Söndags kväll

publicerat i Vardag

Godkväll.. Sitter här och äter lite söndagsgodis.. Gott! Har varit en härlig solig dag! Vi började dagen med promenad innan frukost sen efter frukosten var jag och Alvin ut för att tvätta min cykel. Eller ja Alvin cyklade runt på sin cyklen sen sprang vi in några gånger för att leta efter en av mina cykelnycklar men jag hittade den inte. Vet inte vart den kan ha tagit vägen, var ju inte så längesedan jag cyklade.. Sen har dagen flytit på med husvisninge, lite städninge&tvättning, middag och nattning av barn osv. Huset var jättefint men låg granne med en skola och fotbollsplanen var alldeles utanför husets baksida.. Kommer säkert bli störande i framtiden så det blir nog inget bud. Det måste ju kännas rätt. Men vi blir lite galna på att bo trångt snart.. Eller ja trångt och trångt, inte för att Edvin rör sig speciellt mycket men vi har ingen plats för våra saker och det står vagnar, bilstolar mm lite överallt + att Alvin vill vara ute hela tiden och det skulle underlätta med ett hus och staket.

På tal om vagnen jag skrev om så har jag redan hittat några nackdelar när jag läst i massa forum så det blir nog kanske inget byte ändå.. Den är nog bäst anpassad som en stadsvagn och jag har inte tänkt att bo så centralt så länge till.. Är rätt nöjd som det är ändå :-) Vill nog hellre köpa en snygg matstol till Edvin. Är ju inte direkt gjord av pengar. Men den var fin i alla fall.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

Ja jag skulle vilja ha en som fungerar både i stan och på "landet" och den jag fortfarande gillar är Urban Jungels modeller, känns rejäla men samtidigt smidiga.



Kommer som sagt dröja ett tag till tills bara en ståbräda kommer behövas, vet faktiskt inte hur gammal ett barn kan vara för att inte alls behöva sitta i vagn? Men just nu är det verkligen inte aktuellt för oss :-)



Vi har klarat oss bra med bara syskonvagnen för den är så lätt att bygga om till singelvagn om jag vill ha det ibland när jag bara exempelvis går med Ludwig. Men funderar på att köpa en mclaaren att ha som sido-vagn.



Ja vi har lite husplaner, ser ut som det blir ett äldre hus att renovera men jag vågar inte säga för mycket innan allt är hundra för jag har erfaranget av det, om man pratar för mycket innan allt är 100 så blir det inte av, så därför ska jag nu vara tyst :)



Kommentera inlägget här :