Kväller

publicerat i Vardag

Sitter här i soffan och borde sova snart, känner mig lite trött fast inatt ska Andreas ta Edvin sa han men Alvin vaknar i vilket fall så en hel natt får man inte sova. Vi ska till Alvins nya dagis imorgon och hälsa på och på inskolningsmöte, spännande! Ska blir jätte roligt. Men Alvin säger att han ska börja den 17 maj och inte imorgon, först när jag sa 17 maj förstod han inte vad maj var men nu säger han varje dag att det är då han ska börja. Fast innebörden förstår han nog inte än :-)

Idag har vi först varit på husspan, blir lika besviken varje gång vi inte tycker läget, hus osv känns bra. Det måste ju kännas bra om man väl ska köpa ett hus för det är ju inte direkt gratis. Men någon gång borde vi väl hitta ett. Vi satt precis och pratade om syskonvagnar, älskar vår syskonvagn för den är otroligt smidig och Edvin har tyckt om den. Var ett tag lite skeptisk mot att han ligger under men det har gått super och har varit bra när vintern var kall och snöig eftersom han ligger mer skyddad. Men jag skulle faktiskt kunna tänka mig byta till en urban jungle syskonvagn när vi tar bort sittdelen helt till Edvin.

Anledningen till det är att jag tror att Alvin och Edvin skulle tycka om att sitta bredvid varandra, det är två stora sitsar och om vi skulle flytta ut på landet så är den ganska smidig och stabil. Tänkte på det idag när vi spelade fotboll med Alvin och Edvin satt upp litegrann i syskonvagnen för första gången vad roligt Alvin skulle tycka det var om Edvin satt brevid honom. Han pratar hela tiden om att han vill åka med Edvin i vagnen, sitta därnere bredvid honom mm. Ja tål att tänkas på, tycker dock inte det är så smidigt med en bred vagn i stan men jag vill inte bo i stan så länge till och jag tror vi kommer använda vagn länge eftersom vi/jag går ganska mycket och långt.. Sen har vi ju en annan vagn som Edvin kan ha när vi åker iväg för Alvin behöver ju inte alltid vagn.. Hm..

Kommentera inlägget här :