Snart midsommar

publicerat i Vardag
Blev en liten stressig eftermiddag, varför vet jag inte riktigt men Edvin blev lite gnällig och jag ville städa men det får bli imorgon bitti. Andreas kom hem tidigt idag så jag och Alvin åkte iväg till ica maxi för att handla lite mat, eller ja ganska många kassar fick vi med oss. Var ganska mycket folk på maxi och jag suckade lite över att det var massa som parkerade sina vagnar mitt i vägen när dom skulle stå vid fiskdisken och Alvin märkte väl det för han sa " meen flytta på er då". Haha, det är andra gången han säger att någon ska flytta på sig. Imorse sa han åt mig mamma flytta på dig då, jag cyklar här. Som tur var så hörde ingen vad han sa idag ;-) Lär väl vänja mig vid att han snart kommer säga massa tok inför folk!
Nu sover barnen och jag funderar på vad vi ska göra imorgon? Känns både skönt och tråkigt att inte ha några planer inför imorgon.
Vad ska ni hitta på imorgon på midsommar?


Borde finnas något midsommarfirande vi kan åka iväg på.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

Ja barn kan ju såga så mycket roligt och knasigt! det gäller väl att passa upp med vad man säger själv med! Elwira "pratar" ju inte än, säger mest olika ord och det är kul att förstå varandra mer o mer. Språket är verkligen spännande och rolig del i utvecklingen!



Vi har inte planerat än för midsommar, vet inte än hur M jobbar i morgon men något ska vi väl lyckas hitta på ;-)



Kommentera inlägget här :