Sålt

publicerat i Barn shopping
Nu har jag sålt Edvins brio sing till en trevlig tjej som åkt långt för att hämta den. Ingen prutning utan hon tyckte den var jättefin och blev jätteglad då hon ringt på så många som låg kvar fast de var sålda. Lite tråkigt tycker jag allt det är, gillade den men vi använder den knappt. Nu ligger vår Phil&Ted ute för försäljning. Också tråkigt då jag tycker om den men Edvin måste få sitta bra! Vet inte ens om en dubbel syskonvagn går in i min bil än, fast den går in i Andreas det vet jag men än så länge är inte vår Phil&ted såld.
Men jag vet inte vilken vagn vi ska välja att köpa nu. Helst ut av allt skulle jag såklart vilja ha en ny UJ 2010 då dom är snyggast men det kan jag glömma på en gång. Var på barnens hus idag och nästa leverans beräknas ske i Oktober för dom! Kan inte direkt vara utan vagn tills dess, hon sa att dom är mycket försenade då dom som beställt och skulle fått dem i april fått dem nu! Sen tycker jag dom är dyra och det finns många likadana nästan. Försäljaren tyckte jag skulle köra på en Carena. Hon sa att det inte är mycket som skiljer från UJ förutom lite design och märket då.. Men funktionen är densamma. Den enda hon kom på var att Carena är lite lite tyngre.  Dom har också delad sufflett, luft/svängbara hjul fram mm. Dom är väl inte lika snygga kanske men det är halva priset och då får vi en ny.
Sen har vi Easywalker som jag har fastnat lite för men dom kan vi inte provköra här någonstans.. Annars blir det kanske en begagnad UJ men då är det inte delad sufflett utan hel och jag vet att Alvin inte riktigt gillar när han inte kan sitta upp riktigt rakt i ryggen. Den lutar ju inte så mycket men lite fast så har han suttit lite i vår phil&ted med och han har inte klagat men han hänger sig framåt ibland..
Vad tycker ni om Carena? Förut hade dom inte lufthjul och inte svängbara heller tror jag så det är nytt för 2010. Egentligen spelar det väl inte så stor roll vad man har för vagn på landet.. Hoppas inte vår phil&ted blir såld för snabbt bara måste ju se vad vi ska ha för annan vagn.
Helst av allt vill vi köpa en sådan billig vagn som möjligt då jag hellre har lite pengar kvar till renovering.. Då kanske Carena är något iaf.. Efter årsskiftet kommer jag börja plugga och barnen gå på dagis så då är det inte så mycket vagnåkande på vardagarna ändå..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av erika:

då hade jag helt klart köpt en begagnad UJ i bra skick, trots hel suflett :)



Det går ju köra på typ landligare luckor och modernare prylar, typ rostfritt, snygg bänkskiva (ej i trä) och morderna prylar för övrigt :) en mix liksom.

Eller tvärtom, mordernare luckor och lite lantliga attrialjer :) blir säkert bra vilket som!



grattis igen, så spännande som sagt :) kram

2:a kommentar, skriven , av Jessie:

Svängbara har den nog haft sen åtminstone 2008, men lufthjulen är nya för i år. Tycker den är superfin med de svarta hjulen. Handtaget är inte justerbart(?) men vet inte hur stor längdskillnad det är på dig och sambon, är ni nästan lika långa är det ju bara positivt om det inte är justerbart efter som det blir en sårbar "söm" där handtaget fäster vid vagnen annars ju.

3:e kommentar, skriven , av Petra:

åh köp ingen syskonvagn utan swisshjul pju de måste vara tungt,vagnen var fin för övrigt o verkar ha en bra varukorg under oxå.jag gillar då det går att ha två suffletter oxå;)lycka till

4:e kommentar, skriven , av Sara:

Har du köpt vagn än? Annars kan jag tipsa dig om marknadens bästa, lättaste. snyggaste och mest prisvärda vagn med separata suffletter som fälls långt ner (så du slipper parasoll el hänga filtar osv) Babyjoggers Mini city dubble. Jag har den till mina barn och har den i singel sen innan till min äldsta! Du kan fälla ihop den med en hand och den får plats i ALLA bilar, tar verkligen ingen plats! Den är som sagt BÄST! Om du kollar i min blogg så ser du mina barn i en svart och den ligger på 5500 kr vilket jag tycker är ett bra pris plus att andrahandsvärdet är högre än på det flesta!



Kram

Kommentera inlägget här :