Midsommardagen

publicerat i Vardag
Dagen har sprungit iväg här idag. Det är ju röd dag idag så vi har mest varit hemma, hade lust att åka till Ikea eller något men det är ju stängt idag och imorgon börjar deras rea så då är det väl fullt där. Vi ska inte ha något utan jag ville mest kika lite så då väljer jag kanske inte en rea dag :-) Det blir nog stan imorgon, skulle behöva klippa mig! Mamma och Janne är här i västerås för dom ska åka till öland på måndag på semester så vi har ätit lite mat här hemma och så. Sen har Alvin varit ute och cyklat med dom. Då passade vi andra på att åka till maxi och köpa några heminredningstidningar.
Vi måste bestämma oss för badrummet nu snart eftersom vi ska boka in plattsättare och så.. Inte alls lätt ska jag tala om.. När man sitter och pratar om hur man tror man vill ha det känns det lätt men nu när vi ska bestämma är det riktigt svårt.. Vi har barnvakt till båda på fredag kväll/natt och på lördag under dagen så på lördag ska vi åka runt och titta på kakel, klinker, golv och ja lite annat som är lite svårare med barn.. Visst går det men dom tröttnar fort, speciellt Alvin. Om Edvin sover är det ju inga problem att ta med honom :-)
Blir i alla fall vitt kakel, rätt stora avlånga plattor och svart klinker på golvet. Så långt har vi kommit ungefär :-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

ÅH vad kul att välja badrumsinredning :-)

En sak jag alltid tänk att jag skulle inreda ett badrum är dubbeldusch!

När jag bodde med M de första året i en flygel ute på gården så hade dom det där och det var verkligen guld! att kunna duscha samtidigt, både mysigt och praktiskt :-)



Sedan när barnen blir äldre kan ju även de duscha samtidigt utan att bråka om duschen :-)



googlade snabbt efter en bild så du förstår på ett ungefär vad jag menar:



http://www.google.com/imgres?imgurl=http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/61/03/21/38/e0152c6501cf469d&imgrefurl=http://blogg.aftonbladet.se/sofiaoo/2009/12/dubbeldusch-aaah&usg=__3sz3MQhziqAUU3iMLMqqfIcFBVg=&h=600&w=800&sz=71&hl=sv&start=2&sig2=NvBMYpSRosne47p8XTbMjw&um=1&itbs=1&tbnid=DKoJZfxQG7PjLM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Ddubbeldusch%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26rls%3Dcom.microsoft:sv:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLL_sv%26tbs%3Disch:1&ei=iGAmTPDDIYujOIelwa0C

2:a kommentar, skriven , av Erika:

jamen visst är det smart :-) det är något jag bara mnåste se till att fixa om vi nångång skulle få möjlighet att renovera/bygga nytt. och vem vet drömmen kanske inte är alltför låntgt borta nu blink

3:e kommentar, skriven , av Erika:

ja NÅNTING blir det iallafall och känns kul att ha två saker på G, nybygge eller köpa nytt :)

känns lite pirrigt i magen på något vis nu fast inget är hundra på långa vägar!

4:e kommentar, skriven , av Nina:

Vad kul att göra om badrummet! Snyggt med vitt =)

Kommentera inlägget här :