Luften gick ur mig.

publicerat i Alvin
Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att inte Alvin ska låta helt galen men Alvin har idag ramlat ned från balkongen! Först att han sprang till Ica igår och sen detta idag!
Ja i alla fall så följde Emma och min lillebror Liam med hit idag efter att Liam hade varit på dagis. Alvin och Liam lekte på och ville blåsa såpbubblor på balkongen, så jag öppnade. Alvin brukar sitta där ute och leka och igår satt han länge och lekte med sina bilar! Sen var vi alla inne på Alvins rum sen cyklade Alvin lite och dom gick ut på balkongen. Sen kommer Liam och säger att Alvin har ramlat ner från balkongen, först uppfattade jag det som han hade kastat ner något men sen hör jag Alvin grina så jag springer ut och då är Alvin på parkeringen. Han var ledsen och sa att han hade lite ont i huvudet men det gick över fort och han har inga blåmärken eller liknande. Känns helt galet och när Andreas kom hem och jag satt mig ner kändes det som luften gick ur mig, orkade inte göra något kändes det som. Fick nog en lite chock..
Tur att vi bor längst ner och det inte är jätte högt upp till balkongen men ja det var tur att allting gick bra! Vill inte ens tänka på vad som kunde hänt. Var helt säker på att han skulle blöda eller något när jag sprang ut men det gjorde han ju inte. Från och med nu kan jag inte ens ha balkongdörren öppen utan att ha koll på honom. Han är ju högt och lågt den killen, klättrar upp på fönsterbrädor och allt.. Finns en anledning att jag alltid har stenkoll på honom när vi är ute i lekparker och liknande. Men klandrar sig själv lite att man inte har mer koll men samtidigt så har han varit där ute 100gånger och aldrig ens försökt klättra på räcket och jag har alltid haft koll på honom eftersom jag vet hur han är! Nu tror jag att han klättrade upp på sin cykel sen på räcket..
Ja herregud säger jag bara!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra Bloggar:

kramar om hårt



Försök att inte lägga energin på vad som kunde ha hänt!! Man åldras 10 år direkt när man får barn, uttrycket att barn ger en gråa hår är så sant som det är sagt ;-)



Mys ordentligt idag :-)



Varm kram!

2:a kommentar, skriven , av pappa:

ja tur att det gick bra , han är en liten galning haha

fult ös medvetslös ,

puss och kram

3:e kommentar, skriven , av Kristin:

Ojoj du verkar verkligen ha fullt upp men en liten vilding där hemma. Tur det gick bra trots allt och man kan ju inte ha 100% koll hela tiden. Kram

4:e kommentar, skriven , av Erika:

Oj då! men så bra att det gick bra! Elwira är lite av en klätterapa här med, kan ju inte ens ha möbler i hennes rum för guds skull! sist klättrade hon upp på en lite högre hylla vi hade i hennes rum så en fick vi med ta bort...

5:e kommentar, skriven , av Therese:

Oj hjälp. Vilken tur att det gick bra. Du har visst fullt upp på dagarna hör jag. Det är jobbigt att behöva ha sån koll hela tiden... men va gör man. Blir ju lite skönare när de blir äldre och fattar att saker och ting kan göra ont.

6:e kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Oj vilken grej. Inte för att det är någon tröst men när jag själv var ung och dum hoppade jag ner för en balkong och fick väääldigt ont i fötterna i flera veckor. Tur att det gick bra. Man kan nog tyvärr aldrig barikadera sig för alla ev. olyckor. Hoppas dagen blir fin.

7:e kommentar, skriven , av carolina:

nämen! vilken vilding! han kanske lärde sig en läxa också? du behöver nog inte oroa dig för att det händer igen...!



kram!

8:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Tack för alla kommentarer :)

Kommentera inlägget här :