Hopplöst..

publicerat i Alvin&Edvin
Har försökt lägga Edvin i snart tre timmar och då överdriver jag inte. Han är helt hopplös ibland, tro mig när jag säger att han är trött för han är ibland helt röd runt ögonen och gungar sig hela tiden men inte ska han sova heller. Sen kanske han ligger i sängen ett tag och blundar två sekunder sen tittar han upp och börjar dra i täcket och leka med det. Nu sträcker han sig efter datorn här i soffan. Har inte fått något av de jag tänkte gjort idag :-)



Han vände sig idag från rygg till mage första gången, sen 3 gånger efter det! Det var på tiden allt tycker jag efter han försökt i några månader. Från mage till rygg gjorde han för någon månad sen. Nu kanske han börjar gilla magläget mer så han kan lära sig krypa! Om han gör det vill säga, Alvin gjorde det ganska tidigt!


Nu funderar jag på hur resten av dagen ska se ut, antingen hämta Alvin med bil och åka för att köpa en hoppgunga eller gå med vagnen och passa på att få lite sol på mig. Tvingade ju Andreas att ta min bil imorse då Alvins bilstol är i hans bil och vi inte orkade byta så jag borde kanske utnyttja bilen.. Får se om Edvin somnar eller ej först här hemma om han gör det blir det bilen annars måste jag nog ta mig ut så han kan somna. Aldrig varit med om en bebis som sover så lite :-)




Skulle ju vara trevligt att träffa någon idag också.. Jäkla skit att man inte känner fler med barn, så Alvin kan få leka av sig lite..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Usch. Den boken ska jag inte köpa! haha



Hoppas att läggningen går bättre snart. Jag är ju bortskämd med en bebis som sover nästan hela tiden istället. Förstår att du inte får mycket gjort. Det blir lätt så när båda barnen är vakna, då går all uppmärksamhet på dom.

2:a kommentar, skriven , av Erika:

Ludeig kan vara likadan, men han somnar alltid ute i vagnen som tur är :) men han sover vanligtvis bara en gång per dag. Killar altså ;-)

3:e kommentar, skriven , av Erika:

Ludwig ska det såklart stå ;-)

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Du får ringa mig ! jag är Ledig nu heeeeela sommaren och Loke leker nog gärna med Alvin!

5:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Eve: Ja vi kan komma och hälsa på någon dag!

Kommentera inlägget här :