Händelserik dag

publicerat i Alvin
Idag har det minst sagt varit en händelserik dag! Återkommer till det om en stund :-)
Jag och Edvin valde att åka till hälla, eller jag valde och han hänger på!
Varmt idag!

Kikade lite i affärer på hälla shopping, finns ju inte så många men tillräckligt i denna värme fast där inne var det iaf svalt och ganska tomt. Köpte ett par nya skor på stadium, velade länge mellan färgerna men tillslut valde jag dessa rosa converse.
Nästa gång blir det ett par vita, provade ett par snygga blå också!

Sen åkte vi för att hämta Alvin! Alvin var den enda som inte velat springa i vattenspridaren idag, eller ja nästan den enda iaf.. Han hade inte velat klä av sig sin tröja men jag förstår honom, man vill väl inte klä av sig hur som helst ;) Han som annars brukar älska vatten men det här med vattenspridarn är lite nytt för honom! Han har ju bara bott i lägenhet och här har vi ingen sådan!

Ja för att komma till saken så plockade jag ur alla kassar ur bilen, lyfte ur Edvins stol och tog ur Alvin från sin stol sist som vi alltid gör för annars hinner han springa iväg.. Sen gick vi den korta biten mot porten och pratade om jordgubbarna vi köpt, sen öppnade jag porten och Alvin följde med in. Sen började jag gå uppför trappan mot vår dörr, är bara en halv trapp. Precis när jag låser upp ser jag att Alvin börjar gå ner igen och helt plötsligt hör jag porten smäller igen. Jaha då är han ute tänkte jag och slängde in kassarna och ställde ner en skrikande Edvin som var hugnrig. Sen fort ut och Alvin är helt borta. Kollar åt alla håll och ropar men nej.. Får lite smått panik då bilarna kör väldigt fort ibland utanför och Alvin syns ju inte direkt så bra.. Tänkte att det är lika bra att lämna Edvin hemma sen sprang jag mot Ica som ligger några hus bort. Väl där framme ser jag honom ingenstans och det är massa bilar och folk, frågar en kille som står och hänger vid en bil men han har inte sett något barn.. Okej in på Ica då tänkte jag, för han är säkert där eller så har han gått in i porten där Pappa,Emma och Liam bor för den stod öppen. Jag hoppades på att han skulle vara inne på Ica eller i porten så han inte sprungit mot stora vägen och korsningen som ligger nära. Inne på Ica så hittar jag honom i kassan med två glassar på bandet, två sandwich som är Alvins absoluta favorit glass! Tjejen i kassan såg lite förvånad ut när jag kommer från dörren och Alvin står ensam därinne, dom känner ju igen oss vid det här laget och när Alvin inte sitter i vagnen springer han gärna fram innan jag hunnit till bandet..
Jag blev chockad efteråt tror jag för när jag kom ut och inte hittade Alvin så fick jag lite panik! Nu var det verkligen tur att han sprang till Ica och inte ut i vägen eller mot korsningen. Tur att ingen bil körde ut från parkeringen in mot husen. Man vet ju aldrig om dom ser en 3åring som springer som en galning.. Även om det inte är så lång bit så vet man aldrig vad han får för sig! Alvin förstod nog inte riktigt varför han inte kan gå dit själv för jag blev lite arg men jag märkte att han inte riktigt tog till sig det för sen sa han att han skulle köpa en glass till sig och en till mamma. Han hade ju lagt upp två stycken på bandet. Efteråt har jag skrattat åt det också för han tänkte iaf betala. Många tankar hinner man tänka på den lilla stunden iaf, om jag ska ta med Edvin eller ej men kom på att jag inte kan springa med hans bilstol i handen, vad man gör om jag inte hittar Alvin osv..
Alvin har alltid gärna sprungit iväg från oss men det är mycket bättre nuförtiden men han gör så här ibland, nu brukar det ju vara när vi är ute tillsammans och inte att han springer iväg när vi är hemma. Vet inte vad man ska göra riktigt, antar att han lär sig när han blir äldre. Han är så j*kla snabb, man hinner inte alls med honom därför hade han hunnit så långt också för jag var snabb efter honom.
Ja så var min dag iaf :-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Snygga Converse! Jag beställde ett par för ett tag sedan man då storlekarna var helt galna var de sjukt stora. Dessa skor passar alltid, bra köp:)

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Fy va rädd jag hade blivit! Vilken tur att du kunde lista ut vart han gått. Mira är också en sådan som springer ifrån oss, helt orädd. Än så länge har det inte blivit några sådana långa vändor.. men det kommer säkert.

Kram

Kommentera inlägget här :