Smått galen och bvc

publicerat i Edvin
Var på bvc med Edvin idag. Gick det med tron att han nu gått upp bra i vikt eftersom han nu äter bra.
Han äter ersättning när han vaknar.
Ca 9, oftast en hel portion gröt
ca 11-12, en halv burk med mat + fruktpuré
sen två mål på eftermiddagen, ett gröt mål och ett mål med ersättning sen ersättning igen när han ska sova. Ibland äter han även mat med oss när vi äter middag. Han äter mest burkmat då han vägrar all mat jag gör till honom även mosad banan..
Han äter inte alla brukar heller utan det ska vara speciella, ungefär kyckling med grönsaker eller kalv med grönsaker.. Kräsen lite kille detta :-) Inte alla fruktpuréer går ner heller, bara katrinplommon, äpple med banan och någon till ibland.. Jag som hade planerat att laga mer egen mat till Edvin än jag gjorde till Alvin men jag vet att han inte kommer äta burkmat hela livet ;)
Men han har gått upp 20g sedan vi var där för en månad sen. Så nu pekar hans kurva ner igen. Nu hade jag inte min vanliga bvc sköterska då hon har gått på semester men denna trodde inte längre det berodde på maten då han nu äter bra och kräks lite mindre. Så imorgon eftermiddag ska jag dit igen då det är läkarrond. Har en tid i slutet på juli för att träffa en barnläkare för en sen 6 månaders kontroll men hon ville inte vänta så länge. Sedan sista april har Edvin gått upp ca 350 gram och det är inte mycket för en bebis som ökar mycket de första månaderna sen har hans kuva pekat nedåt två gånger nu. + att han är ganska konstig i magen, ibland är han hård och har svårt att bajsa eller så är han lös i magen. Han verkar inte ha ont förutom de gånger han ska bajsa.
Vet inte om jag tror det är någon mjölkallergi i alla fall.. Kanske någon annan allergi? Hoppas iaf att vi får en remiss till sjukhuset så vi får något slags svar.. Han verkar inte direkt må dåligt av att sin vikt står still så jag är väl inte jätte oroad men snart måste han gå upp i vikt!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lina:

jag längtar som en tok tills jag kan träna :) kan väl göra det nu också, men inte i samma utsträckning. då blir det simning o promenader isf. måste bara börja käka järntabletter så jag blir piggelin :) ska köpa det imorgon. det kan ju ändra sej sen på utraljudet, men barnmorskan har sagt 22 dec :p

2:a kommentar, skriven , av Nathalie-mamma till Athida:

Kan de inte vara gluten då?

Kommentera inlägget här :