Edvin och hans kräkningar

publicerat i Edvin
gör mig tokig snart.. Såklart blir jag inte tokig på honom men det är extremt jobbigt att han kräks hela tiden och riktigt mycket kan det vara. Han själv påverkas också av det. Varje gång innan han kräks så blir han väldigt irriterad/ väldigt gnällig eller hur man nu ska förklara det. Dessutom har han ju knappt gått upp i vikt de senaste månaderna och är kinkig med maten. Så igår satt jag och kikade runt lite på nätet och så läste jag om Reflux.
Så här skriver dom på Growingpeople: Hos en del spädbarn är emellertid den övre magmunnens stäningsfunktion så pass omogen att barnet har stora kräkningar. Kräkningarna påverkar barnet rent allmänt. Det kan bli irriterat, matvägra och stå stilla i vikt eller rent utav minska i vikt.
Jag tycker det stämmer bra in på Edvin. Ska ta upp det på torsdag. Verkar inte direkt vara något farligt så jag är inte direkt orolig skulle bara vara skönt om han kunde gå upp i vikt och sluta kräkas!! Är inte någon idé att oroa sig heller jämt och ständigt för då blir man galen. Vi har ju läkartid på torsdag så det är inte så lång tid kvar.
Lilla Edvin som blir så glad när kameran åker fram.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Alexandra:

Tack snälla för dina uppmuntrande ord. Tänk på att kolla så att han inte har allergier också. så där höll Mio på när han var liten och han var allergisk mot en massa grejer... Lycka till. Kram

2:a kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Lille killen, inte skoj med dessa kräkningar. Hoppas verkligen det är över snart.



Många kramar!

3:e kommentar, skriven , av Erika:

ja det är verkligen supergott där :-)



Ang edvin o kräkningarna, en kompis på jobbets dotter hade precis så som du beskriver edvin nu när jag tänker efter och de undersökte barnet och ställde just den prognosen som du tittade efter. Hon hade inte utvecklat magmunnen helt eller vad det var.. låter ju faktiskt som att edvin kan ha samma. Tror hon sa att det bara växer bort? är egentligen inget allvarligt sa hon, men som sagt väldigt jobbigt. Konstigt att BVC inte har hjälpt dig tidigare.. men stå på dig och be han bli undersökt av läkare ordentligt nu. Kram!

4:e kommentar, skriven , av Therese:

Theo kräks också mycket så jag vet hur jobbigt det kan va. Mira var precis likadan. Jag har ju haft tur iaf med att barnen ändå ökar stadigt i vikt. Hoppas det ger sig snart. Mira slutade då hon fick mer riktig mat coh slutade amma.



Kram

Kommentera inlägget här :