Alvin som bebis

publicerat i Alvin

451598-109

Igår kväll satt jag och läste om hur Alvin var i samma ålder som Edvin. Ungefär samma ålder i alla fall. Perfekt att ha en blogg då man kan gå tillbaka. En vecka innan han fyllde 7 månader kunde han krypa och sitta upp.

 

Så här skrev jag när han var 8 månader gammal.

 

Alvin "fyllde" 8 månader igår och har sedan några veckor tillbaka kunnat krypa, sitta, klappa händerna och vinka mm. Han kan även stå upp mot möbler och han går ibland runt lite vid soffbordet. Han börjar även tro att han kan gå, han släpper det han står mot och försöker gå men det går inte så bra så han ramlar. I helgen tar min mamma med min gamla gåvagn så den tror jag Alvin kommer gilla.
Han älskar att pilla på steron och har lärt sig hur man höjer volymen och öppnar luckan.

 

Tänk så olika det kan vara från barn till barn. Jag tycker det är ganska fascinerande. Alvin hade även två tänder vid 7 månader. Edvin har inte fått någon tand än fast jag har trott att det varit på väg länge men det kommer nog snart. Sen är han inte riktigt på g att krypa eller sitta än. Men det får självklart ta den tid det tar, spelar inte mig någon roll så tycker bara det är roligt att se hur Alvin var i samma ålder. Edvin är inte 7 månader än men blir det om ca 2 veckor. Oj vad tiden går snabbt.

 

Det vi blev lite förvånade över var hur Alvins sömn var i samma ålder för han sov oftast bra men just i samma ålder som Edvin krånglade han jätte mycket tydligen och var vaken flera nätter, ibland låg vi bredvid honom på en madrass i hans rum för han inte kunde sova i sin säng eller vår. Så gör inte Edvin som tur är, iaf inte än! Likadant var Alvin lika envis med sömnen på dagarna som Edvin är nu. Fast Alvin sov fler timmar dagtid än vad Edvin gör.

 

 

Kommentera inlägget här :