Första natten hemma

publicerat i Edvin



Vad skönt det är att vara hemma, skulle kunna skriva det flera gånger om! Gillar inte alls sjukhus men det är skönt att vara där första dagen, jag har för sig inget val eftersom det blev snitt.. Kan inte direkt åka hem med kateter :-)

Edvin sover mest fortfarande, har glömt hur mycket bebisar sover de första dygnen sen får vi väl se hur det blir med det. Vi somnade lite innan 12 igår och Edvin vaknade sedan vid 4 och sen på morgonen vid 8. Väldigt bra tycker jag! Enda gången han skriker än så länge är när han ska få en torr blöja, det gillar han inte så inatt blev han lite arg på mig!

Innan jag gick hem igår sa sköterskan att det är första gången jag får komma hem med en bebis och kunna vara uppe på benen eftersom jag hade spinal huvudvärk sist och det är inte som vanlig huvudvärk utan det är hemskt. Det känns faktiskt konstigt att vara rätt pigg och kunna göra vissa saker i alla fall, visst har jag ont i snittet men det blir också bättre även om vissa rörelser inte fungerar så bra.

Nu väntar vi på hembesök från bvc, hon hade en lucka idag så det passar bra men jag vet inte om han gått upp så mycket från igår redan fast han äter mycket mer här hemma. Ringde dit imorse och när jag bara hade sagt vad jag hette frågade hon om det var jag som hade Alvin, hon kände tydligen igen min röst.. Har bara träffat henne en gång tidigare men hon är jätte trevlig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

ååå vad fin! han är ju här! STOOORT GRATTIS!!!!

2:a kommentar, skriven , av sandra:

Erika: Tack så mycket :) Kramar!

Kommentera inlägget här :