Vardag igen

publicerat i Vardag

Så var helgen slut och vardagen börjar igen! Tycker alla dagar går så fort nu, vet inte riktigt vart de tar vägen. Hoppas bara våren kommer snart! Igår vad jag och Edvin på stan och han sov sig igenom hela shoppingen, matade honom precis innan jag blev hämtad så jag slapp gå hem. Blev bara shopping till mig själv för en gångs skull annars brukar det vara Alvin eller Edvin som får något. Nu är alla mina presentkort förbrukade.

Idag åkte Andreas extra tidigt till jobbet så det blev lite stressigare än vad jag trodde.. Andreas brukar alltid göra klar Alvin men det hann han inte idag men vi hann till dagis och bvc i tid! Sen bytte jag en tröja på stan och efter det var det bara att hämta Alvin som nu sover.




Alvin kommer åt allt numera så snart vet jag inte vart jag ska göra av alla saker han inte får ha. Han låser upp ytterdörren fast vi har en kåpa framför själva låset, öppnar kyl och frys HELA TIDEN! Det gör mig snart galen :-) I helgen tog han fram alla kastruller och skulle laga mat som han tagit fram i frysen. Han hämtar glass när han själv tycker han ska äta det, han kan öppna vissa barnspärrar för lådor.. Som tur är kommer han inte in i skafferiet längre!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

jag håller med, känns just nu som jag slutat shoppa till mig själv. Måste nog ta en shoppingrunda till MIG snart ;-)

Kommentera inlägget här :