Hur mycket sparar man?

publicerat i Alvin&Edvin

Har rensat ur Alvins gaderob och det blev inte mycket byxor kvar.. Måste verkligen köpa nya kläder till honom och till Edvin. Men jag hittade även påsar med för små kläder som jag tänkt sälja, kasta och spara en del. Men hur mycket ska man spara? En del sparar alla kläder men det känner jag inte att jag vill göra. Edvin kommer nog inte kunna ärva allt eftersom dom är födda olika säsonger + att en del måste nog kastas (urtvättat, fläckar mm.) Sen blir det nog så att Edvin får mest "egna" kläder.

Sparar ni alla era barns kläder, eller säljer ni?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥:

Jag sparar de "fina" kläderna som jag bara inte har hjärta att slänga sedan så slänger jag en hel del. Försäljning har jag inte testat på då jag tycker att det är en hel del administration som avskräcker mig med frakt hit och dit och sena betalningar...



Må så gott och va rädd om dig

Kramelikram Camilla ♥

2:a kommentar, skriven , av Nathalie-Mamma till Athida:

vi sparar de "finaste" och sen ger vi bort till andra som behöver eller vill ha :)

Känns så fel att kasta när folkomkring kan få använda de först ;)

3:e kommentar, skriven , av Therese:

Jag har än så länge inte sparat någonting till min dotter på 1,5 år. Lite trist men samtidigt är jag lite för bekväm för det, vad´nu det kan menas... Att jag inte tycker om liggande "skrot" i frågan om det någnosin kommer användas eller inte. Samtidigt tycker jag det är kul att se en del som min mamma sparat till mig. Svårt.

Kommentera inlägget här :