Kakor

publicerat i Mat, recpept
Bakade igår några kakor till lotteriet på Alvins lucia på fredag. Tog ett säkert kort och bakade Chocolate Chip Cookies från Piece of a cake (Leila). Kakorna brukar i alla fall ta slut väldigt fort på våra kalas så det blir nog bra. Nu vill jag baka något till oss själva också inför jul men vet inte riktigt vad. Funderar på vad vi ska ha för efterrätter på juldagarna också. Tror jag ska testa chokladfondant någon dag, det har jag aldrig gjort förut.

Nu hittade jag Edvin i mitten av trappen, han är sjukt snabb för han vet att han inte får och blir så arg när vi tar ner honom. Men han är faktiskt duktig på att klättra i trappen, vet exakt hur man gör. Vi ska köpa en till grind, vi har en som ska målas och sen vara där uppe.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Mm de ser goda ut! Vi tänkte göra de numera klassiska Rocky Road till jul :) Smarrigt!



Kul att se lite bilder på Alvin som mindre förresten.



KRAM

2:a kommentar, skriven , av HUSnrNIO:

"Leilas" Chocolate Chip Cookies recept är toppenbra. Såg gott ut på bilden=) Det är läskigt det där med trappen och barnen. Här ha vi tagit bort grinden där nere nu. Min minsting fyllde två i september. Där uppe är den kvar för han har sitt rum precis vid trappen och när han nu snart ska börja sova i riktig säng och själv kan vandra omkring knappt vaken så känns det inte bra med en trapp utanför dörren även om det är som du säger att de lär sig fort och vet hur man går i trappen. Ha en trevlig kväll.

3:e kommentar, skriven , av Ms. Kidelin:

Vilken liten buskille:)

Tack för din rara kommentar. De grejerna du skrev är precis det vi tycker är superviktiga:)

Krma kram

4:e kommentar, skriven , av Erika:

mmm vad gott :-) jag har bara gjort lussebullar i år! blev sugen på att koka kola ikväll, men tar det en annan dag, blir liite sent nu ;-)



kram

Kommentera inlägget här :