Håller tummarna

publicerat i Alvin&Edvin
För två veckor sedan när jag var på utvecklingssamtal så sa Alvins ena fröken att det antagligen är ett barn som ska sluta på den lilla avdelningen som vi sökt till åt Edvin och att hon trodde att det var vi som stod på tur. Hon kunde inte säga säkert men jag ringde till kommunen men då lät det inte som vi var först. Men hon sa att jag skulle återkomma om två veckor så nu har jag precis pratat med dom och det ser ut som platsen blir vår om dom som ska sluta får sitt hus sålt i tid. Gud vad skönt det skulle vara! På måndag vet vi säkert. Osäkert dock när dom ska sluta, om dom inte slutar i januari vet jag inte hur vi gör för vi måste ha en förskoleplats i januari innan jag börjar skolan för ingen av oss kan vara hemma. Inte får jag något schema förrens 20 december heller. Håller mina tummar nu!
.
Igår kväll blev ingen bra kväll för Edvin kunde inte somna för han var är så förkyld så han var vaken till halv elva sen började Alvin vakna och mina kakor jag skulle baka blev inte alls bra. Jag som inte brukar misslyckas med bakning. Får göra om idag för jag ska baka till Alvins lucia, dom har något lotteri som föräldrarna brukar baka till. Dock frivilligt. Fast Edvin sov hela natten så det var jätte skönt! Idag skulle jag behöva åka in för att tanka bilen och köpa en ny tomtemössa åt Alvin. Får se om vi hinner det innan Alvin ska hämtas.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nina:

Håller tummarna för att ni får platsen! Kram

2:a kommentar, skriven , av Elin, Albin & Ellas mamma:

Håller tummarna jag med.

3:e kommentar, skriven , av Erika:

håller också tummarna! ja till dallas måste ni nästa gång ;-)

4:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Håller verkligen tummarna för att platsen blir eran!



Idag på BVC kunde de inte säga så mkt om Colins sömnproblem. De sa att det kan bero på alla nya intryck, mardrömmar o likn så det är väl bara att härda ut :) De hade inga särskilda tips heller.



Kram kram

5:e kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

När blev Alvins sömn bättre då? Jag hoppas också det hinner ordna sig tills jag börjar jobba :) Inte lätt att fokusera på det man ska om man är så trött!



KRAM

6:e kommentar, skriven , av madde:

Jag håller alla tummar & tår för att ni får platsen!



KRAM

Kommentera inlägget här :