Dan före dan före dopparedan

publicerat i Vardag
Onsdag 22 December.
Idag har vi haft lite att göra. Jag, Alvin och Edvin har kokat ny Kola och gjort saffranskakor sedan har jag även skurat badrummet, tvättat, hängt upp tvätt, vikt tvätt, plockat i och ur diskmaskinen, städat lite på övervåningen men hann inte allt, dammsugit här nere och ska strax torka golven. Kan inte göra det när vildarna är vakna för dom halkar bara runt :-) Andreas har satt upp några oljeelement ute i gäststugan och satt på värmen sedan letat efter julgransfoten sen kom vi på att vi inte har någon då vi bara haft plastgran tidigare och då får man med en fot. Så det måste vi köpa imorgon. Sen har vi även hunnit med det man gör varje dag som att laga mat och jaga våra barn. Full fart är det verkligen nu.
.
Alvin har varit på dåligt humör den senaste veckan tror han tycker det är tråkigt nu när han är inne mer. Han vill inte vara ute lika mycket nu när det är mycket snö överallt. Han blev så arg idag på Edvin då Edvin spelade bandy med klubban åt fel håll. " du är inte min kompis Edvin" Sen började han gråta och kom till mig för att Edvin inte kunde spela bandy med honom. Sen blev han arg på mig och sa att jag inte var hans kompis, jag var ful och jag var inte hans mamma. Fast han ändrade sig rätt snabbt sen.. Tur det annars kanske tomten stannar hemma ;-)
Här kommer en trött Edvin i full fart!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Vi har varsin lättviktare alltså :) Fast Alice var nog lite större än Edvin i den åldern, tror att hon vägde typ 9,8 på 1-årskontrollen. Lång var hon dock redan från födseln, 52 cm och vid 1 år var hon nog 83 cm om jag inte minns fel. Och nu blir hon 2 om tre veckor. Jag fattar ingenting...



Hoppas du har det skapligt trivsamt i julfixet och att ni får klart med det som skall till julafton.



Kramar!

2:a kommentar, skriven , av emma:

tack så mkt för julkortet på sötnosarna. kram från oss

Kommentera inlägget här :