Året 2010 är snart slut och ett nytt år med nya möjligheter tar fart.

publicerat i Om mig
Nej vet ni vad det blir ingen sammanfattning av detta år. Raderade precis hela mitt långa inlägg! Eller ja en liten då :-) Året 2010 började så bra som det kan börja med att vår älskade Edvin föddes men även hur bra det än var så tänker jag bara på hans dumma RS virus och att han mest skrek hela tiden. Har skrivit att han skrek men inte hur mycket. Nog bara jag och Andreas som vet det. Jag satt i soffan varje morgon och grät med en gråtandes Edvin på armen och en väldigt trotsig Alvin på golvet när Andreas skulle gå till jobbet. Skulle helt klart säga att han hade kolik! Andreas stannade hemma mååånga dagar för att kunna lämna Alvin på dagis vid 9 så jag slapp gå ut och störa Edvin mera. Tidigt kom han hem också.
.
Även om våra barn är världens mest underbara och glada killar numera så var det inte så det första av året halvår. Faktiskt de senaste månaderna som Edvin blivit en riktig glad kille, inte bara vi som säger det utan många säger att det är stor skillnad och visst är det så. RS viruset förföljde oss flera månader med hosta och slemkräkningar, Edvin kräkets även jätte mycket fram tills i höstas så han fick lov att äta medicin och den dumma magen förstörde för honom och han äter fortfarande laktulos varje morgon för att kunna göra nummer två. Han äter även fortfarande helt mjölkfri kost Så synd om honom såklart! Lilla Edvin men det har även varit jobbigt för oss. Alvin var också väldigt trotsig som 2,5åring så just nu känns han som en dröm mot för ett år sedan.
Vi älskar våra underbara barn men det blir inga fler barn här hemma. Så många andra som väntar barn det kommande året så vi får nog vår dos av bebismys ändå :) Sitter gärna barnvakt men vi är nöjda med våra två. Även om Edvin vaknar ganska mycket om nätterna nu så känns livet så mycket bättre än tidigare i år. Jag kände mig jämt stressad och han knappt äta mat om dagarna, att vila ska vi inte ens tala om då Alvin inte sov på dagarna. Vi bor även mycket bättre nu och slipper bo trångt i lägenhet och oroa oss för att grannarna ska komma och klaga på Edvins skrikande!
.
Kan nog konstatera att det är mycket enklare att leva bebisliv med en nöjd bebis som Alvin var än med en skrikande. Förstod inte innan hur jobbigt det var med skrikande bebisar! Visst skriker alla bebisar en del men det är stor skillnad på att skrika och skrika. Nu ska vi inte bara ta upp dåliga saker. Såklart har barnen varit glada också men mest glada nu under hösten kanske för att vi känner oss gladare i huset också? Mer lugna och jag känner mig inte lika stressad längre.
.
2011 kommer bli vårt år med huset och all renovering som både är roligt och lite jobbigt men mest roligt när vi får tid över :-)

Kommentera inlägget här :