-25 och julfix

publicerat i Vardag
Idag har vi 25 minus grader! Lite för kallt för min smak så vi håller oss nog inne idag. Hoppas det inte fortsätter att vara så här kallt för då kan Edvin inte sova ute som han brukar. Alvin vill gärna väcka honom när han sover inne och han sover mycket längre om han sover ute.
.
Igår sågade jag och Alvin ner en gran här på vår tomt så nu står den i källaren. Funderar på om vi ska ta upp den idag eller imorgon. Andres tycker imorgon. Alvin ska även få en liten gran han med. Var även på tomtenatta på stan som hade kvällsöppet, fick alla julklappar utom en sista handlad men det vet jag vad vi ska köpa så det blir att fixa imorgon då Andreas slutar tidigt. När jag kom hem så hade Andreas fixat julskinkan sen slog jag in alla julklappar så nu är det klart. Idag ska vi koka en till omgång kola för den är slut :-)
.
Är ni klara med allt inför julen? Vi var på bvc igår med Edvin och nu väger (lilla) Edvin 8 kg :-) Men han följer numera sin kurva så det är bra!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Alexandra:

Oj,vad kallt!jag som tycker -11 är kallt!hua!när ni får nog hålla er inne.Jag är nästan klar med allt!ska fixa det sista idag då jag är barnledig & själv ledig ifrån jobbet.Gäller att passa på då!kram på dig i kylan!

2:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Tack tack! :)



Oj, jäklar vad kallt ni har - här har vi inte ens haft -20 så jag ska nog inte klaga då!



KRAM

3:e kommentar, skriven , av madde:

Duktig du är som står i :D



Jag är inte riktigt klar. Ska moppa golven, slå in julklappar, grilla julskinkan, köpa & klä granen.. O lite annat småfix.



KRAM

Kommentera inlägget här :