Laga barnmat

publicerat i Mat, recpept
Idag var barnen faktiskt på väldigt bra humör för att vakna tidigt så jag har både fått tid till att laga lunch och middag. Annars brukar Anderas fixa middag när han kommer hem! Igår köpte vi äntligen en ny stavmixer eftersom vår förra har gått sönder, läs Alvin har haft sönder den! Så idag fick Edvin äta den maten jag och Alvin åt. Edvin har inte direkt gillat vår mat tidigare, utan spottat ut allt från mosad potatis till mosad banan. Barnmatsburkar är det enda han har velat äta och då ska vi inte tro att alla av dom går ner heller. Nejdå det är bara vissa som fungerar ;-)
Lax, bulgur och ärtor ner med stavmixern och vips kan Edvin också smaka :-)
Till Edvin kokade jag laxen, vi åt den stekt! Fast Alvin åt bara ärtor nästan, det är omöjligt att servera den ungen grönskaker till maten för han äter bara grönsakerna!!
Han är inte så jätte förtjust i för mycket bitar än så då passar stavmixern utmärkt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

Tycker det är skönt när de små kan äta mer och mer vanlig mat och när man kan skippa burkmaten helt, är som sagt praktiskt ibland.



rolig han är som bara äter grönsakerna ;-)



2:a kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Hihi bra att han gillar grönsaker :-)



ha en bra kväll!

3:e kommentar, skriven , av Nina - Glamourmamman:

Jag undrar just hur den kommande bebisen kommer att äta... Olle gillade aldrig maten jag mixade till honom när han var bebis, det var bara burkmat som gällde. Och visst är det ganska smidigt trots allt ;-) Ha en fin kväll!

4:e kommentar, skriven , av Evelina:

Perfa, det blir ju hur smidigt som helst när man kan ge samma mat till barnen!



Kram

5:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Annas Inspiration: Ja det är jättebra :-) Lite jobbigt bara när han inte äter maten, hihi! Kram

Nina: Ja det där är så himla olika har jag märkt, Edvin är mer kräsen än vad Alvin var!

Evelina: Ja det är jätte skönt!

Erika: Tycker också det är skönt att dom kan äta mer "vanlig" mat nu, dock är det ju lite pyssel med det mjölkfria men man lär sig väl. Ja han är lite rolig på det viset! Kramar

6:e kommentar, skriven , av Therese:

Va skönt att han gillade den mosade maten. Jag har bestämt mej för att börja laga egen mat denna veckan. Det blir ju tyvärr så otroligt dyrt med minst två burkar om dagen plus gröt o välling o allt annat:)Stavmixer är en bra uppfinning, jag skulle inte klara mej utan den.

7:e kommentar, skriven , av Frida-FantastiskaMamman:

Mina tre har väl inte heller varit några matvrak...men den egengjorda maten slank iaf ner lättare ...



ja du ibland är det skönt att skriva av sig sina tankar...



Kram<3

8:e kommentar, skriven , av Hanna:

va duktig du är som gör egen barnmat, jag var jätteslapp med det... =/



samma med min son, är det grönsaker på tallriken så äter han BARA dom, haha! trodde det skulle vara tvärtom! ;o)



kram kram

9:e kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Hihi, rolig han är med grönsakerna men frustrerande också kan jag tänka mig. Saga är också sådär, ena dagen bara grönsaker, nästa dag bara kött fast nu ahr hon en riktigt trotsig matkris.

Kommentera inlägget här :