Jour

publicerat i Vardag
Nyligen hemkommen från Alvin dagis där jag har haft jour idag. Var där samma tider som Alvin går, alltså mellan 9-14. Fullt upp hela dagen, dom är dessutom ute hela tiden så då finns det inte en minut för att sitta ned. Inte för att jag sitter ned så mycket hemma heller men man blir verkligen trött av att vara ute en hel dag. Trött på ett bra vis. Jag tycker det är så roligt att vara med, ganska nyttigt att se hur sina barn har en hel dag också. Blir lite påmind om min Vfu-förskola (där jag har praktik inom skolan) och längtar tillbaka lite. Var ju där ganska många veckor i höstas och idag när vi var vid en stor lekpark träffade jag på några av dom barnen som nu går i förskoleklass. Roligt!
Edvin sover nu och Alvin följde med Andreas för att köpa något till huset. Det har blivit lite mindre dagar för att renovera denna vecka då jag var borta på jour idag, Andreas med jobbet igår kväll så nu gäller det att ligga i. Eller ja Andreas, jag får hålla ställningarna här hemma vilket inte heller alltid är så lätt. Var lite trött igår men orkade hålla mig vaken tills Andreas kom hem, senare än vad det var sagt.
Hörs ikväll!

Kommentera inlägget här :