Barnrum

publicerat i Huset-barnrum

'

 

Inredning till barnrum låter enkelt tycker jag men när jag börjar kika runt vet jag inte riktigt hur vi ska inreda Alvin och Edvins rum. Nu är det ju dessutom två rum som ska inredas. Har först tänkt på bara Alvin eftersom Edvin nu sover inne vid oss men när vi flyttar får han flytta in till sitt sovrum. Alvin fick eget sovrum vid 6 månader och det fungerade bra!

 

Matta Elefant

 

Alla tak ska målas vita likaså deras rum och golvet vi förmodligen kommer ha har ni redan sett. Kommer vara lika golv i hela huset. Förutom badrummet och hallen då. Väggarna i deras rum vet vi inte, men eftersom det är snetak så är det inte så jätte mycket vägg så därför vill jag nog inte ha en fondvägg som vi först hade tänkt. För det blir inte en fondvägg utan då kommer den tapeten ta över hela rummet. Antagligen blir det någon slags vit nyans/tapet på väggarna. Men jag tänkte att dom skulle få "varsin färg" som man kan ha på kuddar, matta osv som är lite lättare att ändra på senare.

 

 

Jag gillar grönt, den gröna som finns i denna gunghäst som jag kan tänka mig köpa till Edvin. I Edvins rum blir det nog kanske gröna detaljer men jag tycker det är lite svårt att hitta rätt nyans. Alvin gillar blått men jag vill inte ha ljusblått till honom, han känns för stor för det nu. Sen vill han ha dödskallar! Han är väldigt inne på det nu! Kanske pirattema?

Klicka för att stänga fönstret

Klicka för att stänga fönstret

Hm vet inte riktigt.. Har ni några bra tips?

Klicka för att stänga fönstret

Klädbetjänten skulle jag vilja ha till Alvin och Edvin.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Kul med barnrumsinredning! Men beslutsångest samtidigt då det ju finns sååå mycket fint att välja bland! :)

Kommentera inlägget här :